י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התקיפה - שלב אחר שלב

המודיעין התריע, טראמפ אישר, הבסיסים פונו ואז הגיע מטר הטילים

כנקמה על חיסולו של קאסם סולימאני, תקפו האיראנים את בסיסי צבא ארה"ב בעיראק בטילים בליסטיים שנורו משטח איראן • שלב אחרי שלב מרגע הדיווח של המודיעין האמריקאי ועד לרגע התקיפה

המודיעין התריע, טראמפ אישר, הבסיסים פונו ואז הגיע מטר הטילים
מתוך התקיפה האיראנית צילום: רשתות ערביות

ההתקפה האיראנית על הבסיסים האמריקאים בעיראק - שלב אחר שלב.

ההתראה הגיעה לבית הלבן מעט אחרי השעה 14:00 ביום שלישי האחרון, זו היתה הודעת החירום של סוכנויות ריגול אמריקאיות שגורמים רשמיים מכנים לפעמים "צווחה". הם התריעו כי בשעות הקרובות, כך הזהירו, תהיה התקפה איראנית על חיילים אמריקאים.

"סופת" איומים פוטנציאליים הגיעה כבר במהלך היום, של פיגועים עם טילים ורקטות, וטרור נגד אמריקאים במקומות אחרים במזרח התיכון, אפילו אזהרה אחת שמאות לוחמי מיליציה מגובים באיראן עשויים לנסות לתקוף את הבסיס "אל אסד", שדה תעופה צבאי בעירק מדבר המערבי של עירק. כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

התמקדות ספציפית של האזהרה האחרונה, שלחה את סגן הנשיא מייק פנס ורוברט אובריאן, יועץ לביטחון הלאומי של הבית הלבן, למרתף האגף המערבי, שם התאספו עוזרים בחדר המצב. הנשיא טראמפ הצטרף זמן קצר לאחר שסיים פגישה עם ראש ממשלת יוון.

שעות לאחר מכן, ברד של טילים בליסטיים ששוגרו מאיראן פגעו בשני בסיסים בעיראק, כולל את בסיס "אל אסד", שם מוצבים באורך קבע קרוב ל-1,000 חיילים אמריקאים, התקיפות הביאו לבלבול ומידע שגוי, מאחר והמקום מלא בחיילים בדרך כלל, טראמפ שהה שעות רבות עם עוזריו במעקב אחר האיומים האחרונים, אנשי הצבא שקלו אפשרויות לתקוף חזרה אם איראן תהרוג חיילים אמריקאים.

האזהרה המוקדמת שסיפק המודיעין, מסבירה מדוע הטילים גרמו לנזק זניח, והרסו רק האנגרים של מטוסים שפונו. אף אמריקאי או עיראקי לא נהרג או נפצע, וטראמפ אמר ליועצים שהוא מעדיף להימנע ממעורבות נוספת.

איראן ארצות הברית דונלד טראמפ איסוף מודיעין תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד