כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

חרד לגורלו: הטקס • וידאו בלעדי

בארוע מיוחד השיק דוד זולדן, מבוגרי הנחל החרדי, את ספרו 'חרדים לגורלם'. באירוע השתתפו רבנים וקציני צבא, וגם הפתעה: יואליש קרויס • דוד קורן היה שם ומגיש וידאו וסיקור מיוחד

מימין, דוד זולדן,  יוליש קרויס, תא''ל יהודה דובדבני והרב יואל שוורץ
מימין, דוד זולדן, יוליש קרויס, תא''ל יהודה דובדבני והרב יואל שוורץ

אמש (ד') התקיים אירוע השקת ספרו של דוד זולדן 'חרדים לגורלם'. זולדן, שהיה אחד מחברי הקבוצה הראשונה שהרכיבה את הנח"ל החרדי, מגולל בספרו את קורותיו של בן ישיבה שעוזב את ספסלי בית המדרש ומתגייס לצבא, מקום הרחוק ממנו ומהשקפותיו כבחור ישיבה.

לא אשקר. בתחילה, כשקיבלתי את ההזמנה לסיקור האירוע - חששתי. מדוע אתר חרדי אמור לתת במה לבחור שעזב את ספסלי בית המדרש, והלך לחצוב בורות נשברים?

אך כשהגעתי, התברר לי שטעיתי - ובגדול. זולדן התגלה כאברך ירא-שמים, שמצהיר בגאווה על חרדיותו, כיפה גדולה לראשו, ומשנתו סדורה בפיו.

"אני תומך ושמח שבני התורה יושבים באוהלה של תורה, אך כואב לי מאוד על אלה שלא זכו מכל סיבה שהיא לא ללמוד תורה, מסתובבים בחוסר מעש ומסרבים לשרת בצבא". ובפניתו לראשי מערכת הביטחון, אמר: "תנו לנו יחידות כשרות למהדרין שלא נבוש ולא ניכשל".

באירוע השתתפו הרב יואל שוורץ, ראש ישיבת דבר ירושלים, המשמש כרבו של זולדן.

אורח מפתיע שהשתתף באירוע היה 'קמב"ץ העדה החרדית', יואל קרויס. קרויס השמיע בגאון את עמדת הנטורי קרתא, והסביר לציבור את התנגדות 'העדה החרדית' למדינה ולצבא.

כמו כן השתתפו האלוף (במיל.) יפתח רון טל, ותא"ל יהודה דובדבני, מפקד הנח"ל. שניהם דיברו כאחד בשבח בני הישיבות והצורך לחזק מסגרות צבאיות על טהרת הקודש, לאלה שלא זוכים לשבת לצערינו באוהלה של תורה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד