י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברגע האחרון

המארגנים הפתיעו את הרב הראשי: אין לך למה להגיע

בעין הסערה: רבה הראשי של בריטניה לא הורשה להגיע לאירוע סיום הש"ס שהתקיים ביום שלישי האחרון בלונדון וזאת לאחר שהמארגנים הודיעו לו שאינם חפצים בבואו בשל חשש שנוכחותו תעורר מהומה

המארגנים הפתיעו את הרב הראשי: אין לך למה להגיע
הסיום של אגודת ישראל בלונדון צילום: דודי בראון

הרב הראשי של בריטניה אפרים מירוויס לא השתתף באירוע ביום שלישי באולם וומבלי לאחר שנאסר עליו להגיע על ידי המארגנים.

על פי הדיווח בלונדון, הרב מירוויס קיבל הודעה מאגודת ישראל בלונדון לא להגיע לסיום הש"ס. כך פרסם לראשונה הבלוגר החרדי שמנהל את חשבון הטוויטר @Ifyoutickleus.

דוברו של הרב מירוויס אמר לאתר 'ג'ואיש ניוז', "כמה עצוב שהפוליטיקה הקטנונית של מיעוט קטן צריכה להסיח את הדעת ממה שצריך להיות חגיגה נפלאה של תורה".

בעין הסערה. הרב מירוויס. צילום: ארכיון בחדרי

על פי הדיווח, הרב הראשי הוזמן לפני מספר שבועות לשבת על הבמה לצד מכובדים אחרים - אך ההזמנה בוטלה ביום שני האחרון בגלל החשש מהפרעה אפשרית מצד הקהל.

הרב מירוויס עורר סערה בקרב חלק מהקהילות החרדיות בשנת 2018 כשפרסם מכתב לבתי ספר יהודיים, ובו ביקש מהמנהלים להיות קשובים למקרים מיוחדים של תלמידים, מקרים שאסורים על פי התורה.

המכתב כלל טיפים להגנה על תלמידים מפני בריונות והתעללות. בתוך הדברים הפציר הרב להיות סובלניים כלפי צעירים יהודים המתמודדים עם מקרים מיוחדים.

אתר הג'ואיש כרוניקל" דיווח, כי היו שמועות קודם האירוע ולפיהן כמה מהרבנים החרדים היו עשויים להחרים את האירוע אם הרב הראשי יופיע, או שחלק מהקהל יביע מחאה על ידי יציאה החוצה. הרב הראשי הוזמן במקור לשבת יחד עם רבנים בולטים אחרים, אך נאמר לו יום לפני האירוע כי "לא יהיה לו מקום לשבת".

פנייה לאגודת ישראל של בריטניה לקבלת תגובה עדיין לא נענתה.

הרב אפרים מירוויס בריטניה סיום הש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד