כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

והמנצח לא בא

זו לא הייתה עוד חתונה ב'היכלי מלכות'. זה היה יום העיון השנתי של אתר 'פרוג' • חני וייזר על ההרצאות, פאנל הפרסומאים, ותחרות הקרייאטיב - שהמנצח שלה התגלה כבחור ישיבה

והמנצח לא בא

זו נראית קהילה קטנה וחמה. אולי לא כל-כך קטנה. אמצע בני-ברק. זו לא עוד חתונה בהיכלי מלכות, זה יום העיון השנתי של אתר 'פרוג'.

פרצו גבולות • גלרית ענק

המטרה המוצהרת כאן היא לסייע ולהביא לשיתופי פעולה מקצועיים בין הגורמים העוסקים בתחומי הגרפיקה, העיצוב והפרסום.

מפורום פעיל ואחר-כך אתר, קצרה הדרך עד הכרות מקצועית פנים מול פנים. מסתבר שהוירטואליות אצלינו לא מחזיקה מעמד יותר מדי זמן.

דגלים ירוקים בחוץ. שלטי ענק. כניסות נפרדות. כל אחד מקבל תג עם השם שלו ומאין הוא בא.
נציגויות של משרדי פרסום ועיתונים על דש הבגד.

מגזין תערוכה משובח, בעריכתו של מוטי רובינשטיין, נערם על השולחנות וזוכה לדפדופים נלהבים.

הרבה רצונות טובים מסתובבים כאן. אנשים של הברנז'ה, מכירים כולם את כולם (כמעט). אנשי תקשורת, צלמים, כתבים, פרסומאים, גרפיקאיות. המון גרפיקאיות. בחורות שרק התחילו לגשש בפוטושופ, וכאלה שמגששות כבר שנים. מקצועיות, מתלמדות, מתרגשות.

אולם התערוכה בקומה הראשונה. דוכנים. משקלי פונטים, בתי ספר לעיצוב, סטודיו אחד ועוד סטודיו אחר. עמדה של 'לנדאו תקשורת' מציעה השתתפות בהגרלת מחשב נייד, קיר כרטיסי הביקור מושך סקרנים.

תחרות הקריאייטיב מעניינת. נושא רגיש: זכויות יוצרים. פרינטים על A3. אצבעות מאשימות מזדקרות ממש אליך. כל הזכויות שבורות, או צרובות, איך שיהיה.

המון שחור. אדום. המילים "גזל" ו"גנב" קופצות שוב ושוב מול העיינים. סימן ה© חוזר על עצמו שוב ושוב. בתור מנעול, סוכריה על מקל, גלגל של כסא נכים או עשוי פרוסת לחם. הדמיית חלונות windows מככבת גם כן. שגיאה 613 על העתק-הדבק, "גונב" במקום "שומר". פעמיים לוחות הברית עם "לא תצרוב" (משהו חדש?), NERO ואיום והמון כוכביות עם דפים ריקים וכתב יד. "את העבודה שלי גנבו לכן היא לא כאן", או "לא היו לי פונטים חוקיים להשתשמש בהם וזה מה שיצא".

כרזה אחת אף מאיימת על חיים דיקמן (מנכ"ל פרוג) ביום עיון מקצועי מועתק של חברה מומצאת בשם 'גרופ' – אותו לוגו, אותה כרזה, רק בצבע סגול.

210 פרינטים. משום מה היוצרים הורשו להכניס כל אחד כמה עבודות. אולי זה כמו לקנות שני כרטיסי הגרלה, אבל התחרות הופכת חסרת הגינות משהו, כשחלק מהמשתתפים בה זוקפים לזכותם כמה נקודות זכות נוספות.

עולים במדרגות אל אולם ההרצאות. העיתונאי אריה זיסמן מנחה, והוא מחליף את מכונות התפירה של פעם בלפטופים של היום, כעבודתן של הנשים המניחה לבעליהן להמשיך וללמוד. אולי זה למה 2/3 מאולם ההרצאות נשים. הגברים מצטופפים ב-1/3 האחרון אבל גונבים את כל תשומת הלב. אין מיקרופון בקהל והנשים לא זוכות לשמוע את השאלות וההערות מעזרת גברים. דו השיח בין המרצה לקהל נשאר מעבר למחיצה.

ערן בורוכוב (מנכל 'מנטור'), מוטי הלר (צייר וקריקטוריסט) וטל ניניו ('מנטור') פתחו את היום העמוס במושב הראשון העוסק בעיצוב וגרפיקה. הקהל זכה להחכים ולהתלמד בתכונותיהן הנסתרות של פוטושופ, אינדיזיין ודומיהן.

הפסקה ואחריה מתחיל המושב השני העוסק ביצירתיות. יוסי ברון (מנכ"ל חברת ואלור) ויואל וקסברגר (אמן הגרפיקה מבית 'מלכות וקסברגר') על הבמה מול עזרת גברים.

המושב השלישי והאחרון עוסק בקריאייטיב. רוני אפלבוים ועופר גולן מ'הבצפר' עלו להרצות מתודרכים ולחוצים. מהבועה התל אביבית אל הבועה החרדית הם הסבירו לקהל הגרפיקאיות כמה מושגים בסיסיים בפרסום והציגו שלושה מודלים ושישה עקרונות לקריאייטיב. נועם מנלה, (מנהל מיתוג של אפריקה ישראל ומחבר הספר החדש "הקוד היצירתי") הגיע כדי לסיים את סבב ההרצאות והעביר את משנתו המרתקת.

בין ההרצאות לפאנל הפרסומאים התבקש הקהל להצביע עבור הכרזה הטובה ביותר לתחרות הקריאיטיב 'אם אין זכויות אין יוצרים'. אחרי המתנה בתורים הארוכים לקלפיות עלו כולם חזרה לאולם ההרצאות אל פאנל משרדי הפרסום הראשון בהסטוריה.

מנכ"לי משרדי הפרסום גל אורן BSD (מאיר גל), מקאן מגזרים (איתן דובקין), טריו (גדי מרגלית), תוצאות אפקטיביות (שעיה איצקוביץ'). בולטון פונציאל שלחו את דני כהן (סמנכ"ל) ואפיקים הגיעו עם עמיחי עשהאל (מנהל קריאייטיב).

הם דנו בסוגיות קיראיטיב בכלל וקריאיטיב בציבור החרדי בפרט, יחסי ציבור וקומוניקטים, אינטרנט בציבור ועוד ועוד.

המשתתפים בפאנל בחרו את שלושת הכרזות הזוכות בתחרות הקראייטיב. מי שהפתיע וגנב את ההצגה הוא בחור ישיבה בן 21 - שיצירתו נבחרה ברוב מוחץ למקום הראשון. אלא שהבחור, שבו-במקום הוצעו לו "חוזי עבודה", הודיע מיד בהחלטיות: אני מתכוון להמשיך ללמוד בישיבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד