ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ב'דגל' מחפשים פתרון

זעם על דרעי שסחף את בני התורה הספרדים

כשקהילות ה'מרביצי' חזרו לש"ס, ב'דגל התורה' נועדו כדי לחפש פיתרון להחזירם להצביע למפלגה, והדילמה סביב בואם של חברי מועצת גדולי התורה לסיום הש"ס המרכזי של המפלגה המתחרה | כל הפרטים

זעם על דרעי שסחף את בני התורה הספרדים
ישיבת דגל התורה צילום: באדיבות המצלם

במוקד ישיבת ההיערכות הראשונה של חברי סיעת 'דגל התורה' שנועדו אתמול (חמישי) למפגש הכנה למערכת הבחירות לכנסת ה- 23, העלו הנציגים את הסאגה סביב הבריחה של קהילות הספרדים בני התורה בחזרה לש"ס, תוך שהם מחפשים פתרון להחזירם לשורות יהדות התורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך ישיבת ההיערכות הועלה הצורך לשמור על כוחה של המפלגה שמחזיקה כיום בשבעה מנדטים. העלו אפשרות להקים מטות לקהילות מיוחדים, ובהם; הרוסים, הצרפתיים, נוער, וכן לשים דגש גם לקהילות המודרניות והחרדים העובדים שירגישו מחוברים גם לסיעת דגל התורה הליטאית.

הרב סאלים שליט"א

במוקד הישיבה בו נועדו חברי הכנסת, חברי הרשימה, מנהל המחלקה המוניצפלית, ראשי מטה ההסברה ונכדם של מנהיגי התנועה יעקב קנייבסקי ומוטי פלאי. בדגל הביעו זעם רב על יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי שהצליח להחזיר לש"ס את בכירי רבני ה'מרביצי' קהילות בני התורה הספרדיים לתמוך בתנועה הספרדית.

בדגל התורה ציינו את אירוע סיום הש"ס המרכזי במהלך ימי חנוכה בו נראו רבני הקהילות הללו לראשונה על במת הכבוד וחלקם אף נסעו נאומים, כאשר בלטו בנוכחותם רבני קהילות בני התורה הספרדים, הגר"א סאלים והגר"י תופיק ועוד. כאשר היה מי שהזכיר את החדר בדיון הסגור ואמר כי "אם ראינו שם את חברי מועצת גדולי התורה שלנו (הגרב"מ אזרחי והגר"ד כהן א.ק.) איך נצליח לשכנע את הספרדים להצביע לנו ולא לש"ס?".

בישיבה שקלו מספר אפשרויות כיצד להחזיר את במי התורה להצביע ליהדות התורה. שככל כנראה יוקדם מטה מיוחד בראשות הנציג הספרדי ביהדות התורה, דוד אוחנה שהוצב במקום ה-12 יעמוד בראש המטה וינסה לגייס שוב את תמיכתם.

דגל התורה אריה דרעי ש"ס דוד אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד