י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מלחמה בפתח?

דיווח: ישראל תקפה בגבול עיראק-סוריה; 8 הרוגים מהמליציות

הערוץ הלבנוני אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה דיווח הלילה כי מטוסים ישראליים תקפו משאית נשק בגבול בין עיראק לסוריה • כתוצאה מהתקיפה נהרגו שמונה לוחמי המליציות האיראניות • מפקד בכיר ב"גדודי חיזבאללה" בעיראק אומר כי ההתקפה המתוכננת נגד ארה"ב הוקפאה

דיווח: ישראל תקפה בגבול עיראק-סוריה; 8 הרוגים מהמליציות
תקיפה בסוריה בעבר צילום: באדיבות המצלם

הערוץ הלבנוני אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה דיווח הלילה כי מטוסים ישראליים תקפו משאית נשק בגבול בין עיראק לסוריה.

מקורות בשטח בעיראק ששוחחו עם הערוץ דיווחו על פיצוץ עז שנשמע באזור אל-קאים בגבול עיראק סוריה דקות ספורות אחרי שכלי טיס "עוינים" חגו באזור אל-בוכמאל במזרח סוריה בקרבת הגבול עם עיראק.

גורמים בשורות השבטים בעיראק אמרו לערוץ כי התקיפה כוונה למשאית ואנשים. במקביל מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח, כי התקיפה כוונה למחסני נשק וכלי רכב של המיליציות הפרו איראניות באזור אל-בוכמאל. לא נרשמה התייחסות של המיליציות ולא התייחסות רשמית גם בעיראק וגם בסוריה. מרכז המעקב הסורי מדווח על 8 הרוגים מקרב המליציות הפרו איראניות בתקיפה הלילה.

המליציות השיעיות בעיראק תודרכו על ידי איראן שלא לפגוע במטרות אמריקניות בעיראק, כך מדווח העיתון אל ערבי אל ג'דיד. מפקד בכיר ב"גדודי חיזבאללה" בעיראק, אחמד אל-עסכרי, הדגיש כי ההתקפה המתוכננת של המיליציות הוקפאה וכי איראן הודיע להן שאינה מעוניינת במתקפה בזמן הקרוב, כך דווח בכאן 11.

בתוך כך מקורות בשירותי הביטחון העיראקי אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי חקירת חיסול קאסם סולימאני הביאה לחשיפת רשת ריגול שסייעה לארה"ב.

בין החשודים שני עובדים בבטחון שדה התעופה בבגדאד ושני עובדים בחברת התעופה _שאם ווינגס" הסורית (אחד עבד בשדה התעופה והשני היה על המטוס שבו הגיע סולימאני). לפי המקורות החשודים לא נעצרו והם עדיין בחקירה של הבטחון הלאומי העיראקי והמודיעין הסורי בהתאמה.

לפי החשד ארבעת החשודים הם רק חלק מרשת גדולה יותר, כמו כן נטען שהטיפ הראשוני שהוביל לחיסול סולימאני הגיע משדה התעופה בדמשק.

 

תקיפה בסוריה חיל האוויר גבול סוריה עיראק איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד