י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות בג"ץ

ח"כ דוד ביטן מוותר על מינויו לשר

בעקבות הרמז של שופטי בית המשפט עליון שעיכב פעם נוספת את סבב מינויי השרים, ולאחר הביקורת סביב מינויו של ביטן לשר, הודיע האחרון על כוונתו לוותר על המינוי

ח"כ דוד ביטן מוותר על מינויו לשר
פלאש 90

בעקבות הרמז של שופטי בית המשפט עליון שעיכב פעם נוספת את סבב מינויי השרים, ולאחר הביקורת סביב מינויו של חבר הכנסת דוד ביטן שנגדו הוגשו המלצות להעמדה לדין - ביטן הודיע כי הוא מוותר על מינויו לתפקיד שר.

ח״כ דוד ביטן אמר הבוקר כי, "בעקבות ההשהייה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות", ביטן הוסיף עוד ואמר "חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלאות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן", שהוא מבקר ברמז את התנהלות נתניהו.

בתנועה לאיכות השלטון מיהרו להגיב להודעת חבר הכנסת ביטן ואמרו "איש ציבור שנחשד בפלילים צריך לפנות את מקומו וללכת להילחם על חפותו", בנוסף נמסר כי "התנועה קוראת ליועמ"ש למצות את הדין באופן המהיר ביותר שניתן, כדי להימנע מהימשכות ההליכים שגורמת לעינוי דין עבור הנחקר. זה לא הגון לא כלפי הציבור ולא כלפי ח"כ ביטן עצמו".

כזכור, שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיאה אסתר חיות, דחו את העתירה שהוגשה נגד מינויו של השר נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון בזמן ממשלת מעבר.

אלא, שהנשיאה ניצלה את הפסק כדי להעיר לממשלה על מינויי השרים החדשים ציפי חוטבלי, דוד ביטן, יצחק כהן ויפעת שאשא ביטון, שהיו צפויים לעלות להצבעה בממשלה ביום ראשון הקרוב.

השופטים כתבו בין היתר כי, "לא ניתן יהיה לקבל התנהלות לפיה ממשלת מעבר, שאינה נהנית מאמון הכנסת - ולפיכך מחויבת באיפוק וריסון התנהלותה - תנהל את הסמכות ותגדיל עד בלי די את מספרם של חברי הממשלה ללא אישור הכנסת".

השופטים ציינו את חוק יסוד הממשלה שחוקק כהוראת שעה ומגביל את סמכות הממשלה לגבי מינוי מספר השרים בכנסת ה-20, והציעו להוסיף בחוק שגם מינוי שרים וסגני שרים בממשלת מעבר ידרשו את אישור הכנסת.

דוד ביטן מינוי שר בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד