י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הגוש החרדי נחלש

סקר חדש: איחוד לא ישנה את מפת המנדטים; בנט מגרד את אחוז החסימה

סקר חדש חושף כי איחוד מפלגות לא ישנה את מפת המנדטים • הליכוד והגוש החרדי נחלשים • הימין החדש מגרד את אחוז החסימה • הצעתו של עמיר פרץ תוביל למפלגה של 39 מנדטים, אך לא תיצור שינוי במצב הגושים הנוכחי • ומה עם איחוד מפלגות בימין? • צפו בסקר המלא

סקר חדש: איחוד לא ישנה את מפת המנדטים; בנט מגרד את אחוז החסימה
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

מסקר "ישראל היום" שנערך באמצעות "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כץ, בקרב 508 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, ופורסם היום (שישי) עולה כי אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו נערכות היום - 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת ומקבלת 34 מנדטים. 'הליכוד' בראשותו של בנימין נתניהו נחלשת מעט אך למרות הסערה סביב החסינות תקבל 30 מנדטים.

הרשמה הערבית המשותפת עולה לראשונה ל-15 מנדטים ו'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת שבעה מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט ומקבל 15 מנדטים, כששבעה הולכים לש"ס לעומת תשעה בבחירות האחרונות ושמונה ל'יהדות התורה' לעומת שבעה בבחירות האחרונות.

הבית היהודי בצירוף עוצמה יהודית - עוברת הפעם את אחוז החסימה, אבל עדיין קרוב אליו, עם 5 מנדטים. הימין החדש, בראשות נפתלי בנט, משיגה 4 מנדטים בלבד. מפלגת האיחוד הלאומי, בראשות השר בצלאל סמוטריץ', לא עוברת אף היא את אחוז החסימה ומקבלת אחוז תמיכה אחד בלבד. 
'העבודה-גשר' ו'המחנה הדמוקרטי' עם חמשה מנדטים לכל אחת. המפלגה הירוקה, בראשות סתיו שפיר, לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 0.2% בלבד.
לאור הנסיונות לאיחוד בשני המחנות, בחן הסקר בחן אפשרות של איחוד מלא בימין, דהיינו רשימה אחת הכוללת את הבית היהודי, האיחוד הלאומי, הימין החדש ועוצמה יהודית. במקרה כזה עולה מן הסקר כי הליכוד תחלש במעט ל־29 מנדטים - בעוד המפלגה המאוחדת תקבל 11 מנדטים. 
לעומת זאת, אם האיחוד בימין יהיה חלקי - כלומר, בנט והימין החדש במפלגה נפרדת ואילו הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ברשימה נפרדת - הימין החדש יזכה ב־5 מנדטים, ואילו המפלגה של פרץ-סמוטריץ'-בן גביר תקבל 8 מנדטים. 
מפלגה מאוחדת בשמאל, הכוללת את 'העבודה-גשר' ו'המחנה הדמוקרטי' תגיע ל־11 מנדטים - עלייה של מנדט סך הכל לעומת המצב הקיים.
 
גם הצעתו של עמיר פרץ לאיחוד כל מפלגות השמאל - דהיינו: כחול לבן, מרצ, העבודה-גשר', לא תעזור הרבה, כאשר הרשימה תקבל על פי הסקר  39 מנדטים. 
סקר איחוד גוש ימין גוש השמאל בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד