י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גט מזורז לחולה בניוון שרירים

בעל חולה בניוון שרירים סירב זמן רב לתת גט לאשתו, המתגוררת בארצות-הברית. כשמצבו הפיזי של הבעל התדרדר והוא החל אף להתקשות בדיבור - הצליחו הדיינים להסדיר גט

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה


בית הדין הרבני האזורי בחיפה, בראשות אב בית הדין הרב מימון נהרי והדיינים הרב יוסף יגודה והרב אברהם מיזלס, הצליחו השבוע לסדר גט לאישה שבעלה חולה בניוון שרירים וסירב זמן רב לתת גט לאשתו.

בני הזוג פרודים מזה 7 שנים. האישה חיה עם ילדיה בארה"ב, ואילו הבעל חי לאחרונה בישראל. בעקבות מחלת ניוון שרירים קשה, ממנה סובל הבעל, פתחה האישה באמצעות אחותה תביעת גירושין בבית הדין הרבני בחיפה.

הדיונים התנהלו במשך כשלוש שנים בבית הדין הרבני, כאשר האישה מיוצגת על ידי אחותה, וזאת מכיוון שהאישה חיה בארה"ב, ללא אשרת עבודה, ועצם הגעתה לישראל לצורך הליך הגירושין, ימנע ממנה לחזור ולחיות בארה"ב.

בני הזוג לא הצליחו להגיע לכדי גיבוש הסכם גירושין ובינתיים מצבו הפיזי של הבעל התדרדר והוא החל אף להתקשות בדיבור. לאור זאת התעורר חשש בבית הדין הרבני שהסרבן יגיע בקרוב למצב בו לא יהיה כשיר לתת גט.

בית הדין הרבני מינה כאפוטרופוס לבעל את עו"ד יעקב מור יוסף, אשר בדק כי הבעל כשיר לתת גט ומבין את משמעותו, כמו כן עו"ד מור יוסף ליווה את הדיינים לבדוק את מצבו של הבעל, אשר מאושפז בבית אבות סיעודי באזור הצפון.

בבית הדין הרבני לא נמצא מקום המאפשר סידור גט לאדם מוגבל בניידותו, לכן התנדב עו"ד מור יוסף ופינה את משרדו לצורך סידור הגט והפקדתו בידי שליח.

השבוע התקיים סידור גט במשרדו של עו"ד מור יוסף, כאשר כל ההרכב של בית הדין הדיינים והעובדים הגיעו למשרד וסידרו את הגט - ומינו שליח הולכה לגט, ושליח למסירת הגט לאישה בחו"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד