י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ציבין נגד פרס: "נשיא לעשירים בלבד"

העיתונאי נחום ברנע, בעל טור ב'ידיעות אחרונות', מקדיש חלק גדול בטורו השבוע, לתאור מאבקו בהתנדבות של עו"ד מרדכי ציבין להצלת חייו של סא"ל (מיל.) יאיר קליין, המבוקש בקולומביה

מסייע בהתנדבות. עו"ד מרדכי ציבין
מסייע בהתנדבות. עו"ד מרדכי ציבין

העיתונאי נחום ברנע, בעל טור ב'ידיעות אחרונות', מקדיש חלק גדול בטורו השבוע, לתאור מאבקו של עו"ד מרדכי ציבין להצלת חייו של סא"ל (מיל.) יאיר קליין, קצין מהולל, עתיר קרבות וגיבור ישראל, העצור ברוסיה ומבוקש בקולמוביה.

המאבק חוצה יבשות, קולומביה, רוסיה, ישראל ושטרסבורג. בקולומביה העניין לא יורד מהכותרות, גם התקשורת בארץ הקדישה לנושא לא מעט כותרות, ובין היתר שודרה כתבה בערוץ 2.

ציבין, המטפל בקליין בהתנדבות, טוען כי הנשיא שמעון פרס מסייע רק לעשירים.

ציבין הצליח לגייס למאבק את רב אלוף (מיל.) ליפקין שחק, אלוף (מיל.) גיורא איילנד, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי, סגן שר הביטחון, אלוף (מיל.) מתן וילנאי, ח"כים ומיליארדרים יהודים ושאינם יהודים.

כמן כן גוייסו למאבק גם אישים בכירים באירופה, ביניהם שרי משפטים לשעבר ושליח בעיר מרכזית בצרפת.

לאחר שבית משפט העליון ברוסיה, פסק כי יש להסגיר את קליין לקולומביה, עצר ציבין את ביצוע ההסגרה ע"י פנייה מהירה לבית הדין לזכויות אדם שע"י מועצת אירופה בשטרסבורג.

ביה"ד נעתר לבקשת ציבין והוציא צו האוסר על רוסיה להסגיר את קליין לקולומביה, עד אשר יתקיים דיון בעניינו. בימים אלה תלויה ועומדת עתירתו זו של קליין.

קישורים:
לצפיה בכתבה בערוץ 2 - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד