י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד

'זקן האסירים הסורי' שוחרר מהכלא הישראלי והודה לפוטין • צפו

האסיר סידקי אל-מקת מהגולן ("זקן האסירים הסורי") שוחרר מהכלא הישראלי • הוא הודה לנשיא סוריה אסד ולנשיא רוסיה ולדימיר פוטין • "כמו שהשתחררתי ללא תנאים כך גם הגולן ישוחרר ללא תנאים"

'זקן האסירים הסורי' שוחרר מהכלא הישראלי והודה לפוטין • צפו
אל-מקת מחוץ לכלא צילום: צילום מסך

האסיר הוותיק, תושב הגולן, סידקי אל-מקת שנחשב "לזקן האסירים הסורי" שוחרר ביון שישי בבוקר מהכלא הישראלי במסגרת המחווה הישראלית עבור נשיא רוסיה שביקר בסוריה. ביציאתו מהכלא הוא הודה לנשיא סוריה אסד ולנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

‏חמד, בן דודו של סידקי אל-מקת - זקן האסירים הסורים ששוחרר הבוקר ושב לביתו במג'דל שמס, אמר בריאיון לכאן חדשות: "מודים לכל מי שעזר בשחרור ולמדינה הסורית. תמיד חיכינו לשחרור הזה, הגיע הזמן. גזר הדין לא היה מוצדק בכלל. לפני תקופה קצרה הציעו לו שחרור בתנאי שיעבור לדמשק והוא סרב".

זקן האסירים הסורים סידקי אל-מקת השתחרר הבוקר מכלא קציעות והודה לנשיא אסד ולנשיא פוטין על המאמצים שהשקיעו לשחרורו. "הנחישות הסורית גברה על נחישות הכיבוש והאויב. השתחררתי על אפו ועל חמתו של הכיבוש ובלי תנאים. אסד דפק על השולחן והביא לקריסת החומות האלה", אמר אל-מקת מחוץ לכלא קציעות לערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה שכתבת מטעמו העבירה בשידור חי את השחרור.

הוא סיפר כי ביום חמישי נפגש בכלא עם שני נציגים ממשרד הביטחון הישראלי והם הודיעו לו כי הוא משתחרר לגולן וללא תנאים. "לפני חודש הם רצו לגרש אותי לדמשק. סוריה היא ארצי ואני רוצה להיכנס אליה אבל לא בתנאים ישראליים. אני מעדיף להישאר בכלא ולא לצאת בתנאים של הכיבוש. הבסנו את הכיבוש בסיבוב הזה ואינשאללה נביס אותו בסיבוב הבא כשנשחרר את הגולן", אמר.

הוא ביקש להעביר מסר מהאסירים הפלסטינים ואמר כי כל הגורמים הרלוונטיים ובעלי היכולת לפעול על מנת לשחררם. אל-מקת סירב לדבר עם תקשורת ישראלית במקום והוסיף, כי "כמו שהשתחררתי ללא תנאים כך גם הגולן ישוחרר ללא תנאים".

בעירו הוא התקבל בכבוד, ובתיעוד נראית קבלת הפנים של האסירים המשוחררים סידקי אל-מקת ואמל אבו סאלח. מבין דבריו של אל-מקת: "היום שוחררנו אני והחבר אמל ומחר תשוחרר רמת הגולן הכבושה".

ולדמיר פוטין בשאר אל אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד