י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסכסוך של גפני

כשבני גנץ התבקש להתערב במעמד סיום הש"ס • צפו

המדור 'שלוש קריאות' • והשבוע: מדוע התגייס יו"ר כחול לבן בני גנץ למעמד סיום הש"ס בבית רבן? למה גפני נעדר מהחתונה של מקורבו? ואצל מי דרעי אכל קוגל בבעלזא? וגם: הח"כ מש"ס שקיבל מכתב ברכה מנשיא המועצת של 'דגל התורה' • המדור עם הסיפורים שלא תקראו בשום מקום אחר

כשבני גנץ התבקש להתערב במעמד סיום הש"ס • צפו
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

קריאה ראשונה: כשבני גנץ רצה להתערב בסיום ב'בית רבן'

במהלך מעמדי סיום הש"ס שהתקיימו השבוע במועצה האזורית נחל שורק - המאגדת תחתיה מספר מושבים חרדים באזור שאחרי השפלה, שם חגגו כמו כל עמך בית ישראל את הסיומים לכבודה של התורה. המסיימים במושבים אלו חגגו את המעמדים במימונו של ראש המועצה אלי אסקוזידו.

המעמדים המרגשים שנערכו במושבים בית חלקיה, בני ראם, יסודות ונוספים, נערכו בהשתתפותו של ראש המועצה שמאיר את פניו לציבור החרדי, במהלכם נחשף בין היתר על אירוע סיום הש"ס המדובר ביותר שהיה צפוי להתקיים ב'בית רבן' אותו ארגנו חלקים ב'דגל התורה' בשיתוף עם חלקים בש"ס ו'אגודת ישראל'.

הסיום, שעדיין לא ברור מתי והאם יתקיים, ואחרי האפשרות של הסיום ב'נתיב המהיר' בכביש 1, הוא עומד כעת על קיומו בהיכל מנורה מבטחים ביד אליהו לאחר ההצלחה של 'דרשו' שהרימו סיום ללא עזרה של אף אחד.

אלי אסקוזידו חשף מעט בסיום שנערך במושב בית חלקיה ממה שהתרחש במהלך החודשים האחרונים מאחורי הקלעים וכך סיפר: "התקשרו אלי שבתי (שבתי מרקוביץ מדגל ירושלים א.ק.), הרב מאיר פרוש, הרב אפרתי, וגפני".

ראש המועצה אסקוזידו שיודע דבר או שניים בנאומים, ריתק את השומעים וסיפר על השיחות: "תשמע, אנחנו השנה רוצים סיום הש"ס עם חמישים אלף איש. בארצות הברית יש מאה אלף - בישראל חמישים אלף איש". אלי סיפר כי הם ביקשו ממנו סיוע לגייס את המתחם בסמוך ל'בית רבן'. ב'בחדרי חרדים' דווח מספר פעמים כי היזמים במקום התנגדו לקיים אירוע לחרדים.

ראש מועצת נחל שורק טען בנאומו, כי היזמים "לא מבינים מה זה סיום הש"ס". לדבריו: "חרדים היום בתקופתו של ליברמן (אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו א.ק.) זה נשמע משהו בעייתי ואמרו לי אנחנו לא רוצים את המשיחיים האלה". ראש המועצה כפי שדיווחנו, עמד בהתעקשותו.

בהמשך התיאורים, חשף ראש המועצה כי קיבל טלפון מיו"ר ש"ס "קיבלתי שיחת טלפון בהולה מאריה דרעי לסייע, אני הצעתי שאריה דרעי ידבר עם בני גנץ והוא ישכנע את היזמים להסכים".

"דרעי אמר לי: "אין בעיה אני אדבר איתו".

אך כאן החל הפלונטר: הטלפון של אסקוזידו צלצל שוב, על הקו היה אריה דרעי שאמר למקורבו ראש המועצה הדתי: "עזוב, דבר איתו אתה, לי לא נעים, אני אהיה חייב לו".

"הרמתי טלפון לבני גנץ" סיפר ראש המועצה והוא אמר כי "אין בעיה אני תומך, רק תגיד לי מתי לדבר איתם. הרמתי טלפון לתאם שיחה לסגור את העניין, אבל המזכיר נעלם ואמר לא רוצים אירוע של חרדים".

את דבריו סיים ראש המועצה באומרו: "בדקתי, בעוד שבע וחצי שנים יהיה סיום הש"ס שוב והפעם זה יצא בקיץ ואז יהיה אירוע של מאה אלף איש בנחל שורק".

מי ייתן ועד אז יתאחדו החרדים לסיום באמת מאחד.

קריאה שנייה: מדוע גפני נעדר מהחתונה של מקורבו • והקוגל של דרעי בבעלזא

אז מה עובר על יו"ר ועדת הכספים שלנו משה גפני? היו"ר הוותיק והבלתי מעורער של התנועה הליטאית 'דגל התורה' כבר לא מה שהיה. 

מוישה גפני נראה עייף מתמיד, אך עדיין נותר בו הכוח לסכסוכים, דבר שבא לידי ביטוי כשלא הגיע לחתונת בתו של עוזרו הנאמן והוותיק ר' יעקב (קובי) רוזנשטיין, כיום מנהל רשת תלמודי התורה 'דרכי יושר' ברחבי הארץ.

קובי, מפעיליה הוותיקים של 'דגל' ודובר ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, השיא בשבוע שעבר את בתו הגדולה בשעה טובה ומוצלחת בעיר מודיעין עילית בהשתתפות כל המי ומי מתושבי העיר ותנועת 'דגל התורה', מי שנעדר במפתיע הוא יו"ר המפלגה גפני שנוכחתו בלטה בהיעדרותו.

גפני שלא מפספס אף שמחה במגזר ורק לאחרונה נצפה בבר מצווה לבנו של מנהל אולמי 'קונקורד' בבני ברק, לכן דבר מפתיע הוא שלא התייצב לשמחה של קובי עוזרו האהוב והנאמן, שנשאר נאמן לו גם אחרי שעזב את הלשכה. האם הוא לא יכל להשתתף? 

גורמים שונים בעיר מודיעין עילית סיפרו באזננו, כי ליבת המחלוקת ביניהם החלה כאשר קובי לא קיבל לאחד הסמינרים שלו את בתו של אחד מבני משפחתו של גפני והכעס גבר כשקובי וראש העיר יעקב גוטרמן נמצאים בקשר רציף מתמיד.

והנה אדם שמתנהג ממש הפוך מגפני: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נצפה השבוע באירוע מפתיע באולם של בית המדרש הגדול של חסידות בעלזא בירושלים - העסקן המפורסם מוטי פריד - יו"ר ארגון 'סעד ומרפא', מי שבעבר היה חלק מהכוורת של אלי ישי, אירח את יו"ר ש"ס דרעי בשמחת הבר מצווה לבנו, הנוכחים מספרים כי דרעי ישב שם דקות ארוכות, טעם מהקוגל המקומי ואף נהנה בשירה של ילד הפלא הבעלזאי.

קריאה שלישית: המכתבים של אבוטבול

חבר הכנסת משה אבוטבול, מי שזכה בתפקיד חבר כנסת כפרס ניחומים על הפסדו במירוץ לראשות עיריית בית שמש, ערך השבוע סיום הש"ס מיוחד למתפללי בית מדרשו 'ממזרח שמש' מקום שבנה בעיר בית שמש ובו הוא משמש כגבאי.

כמו שרק אבוטבול יכול, הוא הצליח לאחד את רבני העיר מכל הזרמים וקיבל מכתבים מיוחדים משר התורה, נשיא המועצת הספרדית לצד נשיא המועצת הליטאית. באירוע בו השתתפו רבנים מכל הזרמים הוקראו מכתבים מגודלי ישראל ובהם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, וכן נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שבירך את לומדי התורה בבית הכנסת בהנהלתו של חבר הכנסת משה אבוטבול ואת מגידי השיעור והלומדים.

 

 

שלוש קריאות משה גפני משה אבוטבול אריה דרעי בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד