י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אחד הטייסים הטובים"

דיווח: אחד מאנשי הצוות שנהרגו בהתרסקות המטוס - יהודי

לאחר שאיראן הודיעה כי המטוס האוקראיני שהתרסק מייד לאחר המראתו ונפל כתוצאה מטיל ששוגר בטעות, מגיע דיווח כי אחד הטייסים שנהרגו במטוס הוא יהודי

דיווח: אחד מאנשי הצוות שנהרגו בהתרסקות המטוס - יהודי
זירת התרסקות המטוס צילום: באדיבות המצלם

דיווח שמגיע בשעה האחרונה (מוצ"ש), מספר כי אחד מאנשי הצוות במטוס שהתרסק באיראן - יהודי.

אתר 'ג'ואיש פרס' מדווח, כי אחד הטייסים, ששמו אלכסיי נאומקין, הוא יהודי. עוד דווח, כי הוא צבר 12 אלף שעות טיסה, וחברו, סרגיי צ'ורני, ספד לו בפייסבוק: "נאומקין היא חבר כיתתי, אחד הטייסים הטובים בקורס, הוא היה אדם הגון מאוד מקבוצת הטייסים, תנוח בשלום, ידידי".

כזכור צבא איראן הודיע היום (שבת) באופן חריג, כי מטוס הבואינג האוקראיני שהתרסק מיד אחרי המראתו בטהראן ביום שלישי האחרון הופל בשל "טעות אנוש". בהודעת הצבא נמסר, כי המטוס טס קרוב לאתר צבאי רגיש השייך לכוחות מיוחדים במשמרות המהפכה ועורר "רגישות גבוהה יותר במערכות ההגנה האווירית", וכי האחראים להפלת המטוס יישאו באחריות לכך.

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'יזאדה, אמר, כי "משמרות המהפכה של איראן נושאים באחריות מלאה של הפלת המטוס". עוד הוסיף ואמר כי "מערכת ההגנה האווירית שלנו שלחה אות למטוס, ואחרי עשר שניות שלא התקבלה תגובה - הוחלט להפילו". עוד אמר חאג'יזאדה כי "המפעיל חשב בטעות שהמטוס הוא טיל שיוט". לדבריו, הכוח היה ערוך "למלחמה כוללת" עם ארצות הברית, מאחר שהתאונה התרחשה אחרי מתקפת הטילים על בסיסים בעיראק, בתגובה לחיסול מפקד כוח קודס. קאסם סולימאני. "הייתי מעדיף למות", אמר במסיבת עיתונאים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא מצפה לחקירה מלאה ומיידית ולתשלום פיצויים מצד איראן על הפלת המטוס. בהצהרה שנשא אמר זלנסקי כי "אנו דורשים שאיראן תודה באשמתה באופן מלא, ושתבטיח כי היא מוכנה לקיים חקירה פתוחה ומלאה, להביא את האחראים לתאונה לדין, להשיב את גופות ההרוגים, לשלם פיצויים, ולהביע התנצלות רשמית בערוצים מדיניים". הוא הוסיף כי הוא מקווה שהחקירה תתנהל ללא עיכוב או מכשולים.

כזכור, הרשויות באיראן פינו את ההריסות של המטוס שהתרסק בשבוע שעבר, ואמרו כי הם רוצים לבדוק את נתוני הקופסה השחורים בעצמם, לאחר שהכחישו את הדיווחים כי טיל איראני נורה לעבר המטוס.

השאריות של המטוס בואינג 737 נלקחו מאתר ההתרסקות ליד טהראן לפני שהחוקרים האוקראינים הגיעו למקום, מה שנראה כמשהו שהאיראנים פחדו שהחוקרים האוקראינים יגלו.

איראן התרסקות מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד