י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפו בדיווח

נבחר יורש: הסולטן של עומאן מת בגיל 79 לאחר מחלה • צפו

לילה עצוב והיסטורי בסולטנות עומאן: הסולטאן קאבוס הלך לעולמו בגיל 79 אחרי שמצבו הרפואי הידרדר בזמן האחרון. הוא שלט במדינה 49 שנה. במדינה המפרצית הוכרז על אבל למשך 3 ימים • היית'ם בן טארק אל סעיד - הוא היורש • צפו

נבחר יורש: הסולטן של עומאן מת בגיל 79 לאחר מחלה • צפו
הסולטאן קאבוס צילום: באדיבות המצלם

הודעה רשמית בטלוויזיה הממלכתית של עומאן: היית'ם בן טארק אל סעיד - הוא היורש.

‏לילה עצוב והיסטורי בסולטנות עומאן: הסולטאן קאבוס הלך לעולמו בגיל 79, אחרי שמצבו הרפואי הידרדר בזמן האחרון. הוא שלט במדינה 49 שנה.

במדינה המפרצית הוכרז על אבל למשך שלושה ימים. הליך בחירת יורשו של קאבוס נטול הצאצאים והאחים הסתיים מהר מאד. ונבחר יורש חדש.

כזכור, באוקטובר 2018 ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו היו בביקור מדיני רשמי בעומאן, שם נפגשו עם שליט עומאן הסולטן קאבוס בן סעיד.

ראש הממשלה ורעייתו הוזמנו לביקור על-ידי שליט עומאן, לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות ובהודעה המשותפת לסיכום הביקור נמסר אז, כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף "למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון".

נתניהו המריא לעומאן בחשאי, ורק לאחר ששב לישראל, פורסם דבר נסיעתו, על ביקורו הוטל איפול והצנזורה הצבאית הונחתה לפסול כל פרסום בנושא לפני נחיתתו בישראל.

רועי קייס - כתב לענייני ערבים של כאן 11 מדווח, ‏כי הגרסה הרשמית העומאנית היא שההחלטה על הסולטן החדש התקבלה בהתאם לצוואה של קאבוס, כלומר אותה איגרת שהייתה אמורה להיפתח בתוך שלושה ימים אם אין הסכמה על יורש. לאור ההחלטה המהירה והדיווחים על מצבו הבריאותי ספק אם הגרסה הרשמית משקפת את השתלשלות האירועים המדויקת. סביר שזה בושל לפני.

הודעת משרד החוץ: ישראל משתתפת בצער העם העומאני ושולחת תנחומים עמוקים על אובדן המנהיג והידיד הוד מעלתו סולטאן עומאן קאבוס בן סעיד. הסולטאן היה מנהיג אמיץ ואיש של שלום ופיוס שפעל רבות למען ארצו ועמו ולמען בטחון ויציבות האזור כולו. מחזקים את ידי העם בעומאן ואיתכם באבלכם. שר החוץ ישראל כ״ץ: מנהיגותו של הסולטאן קאבוס היא דוגמא ומופת כמי שפעל כל חייו למען עמו ולמען השלום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: אני שולח תנחומים לעם בעומאן ומשתתף בצערו הכבד על לכתו של הסולטאן קאבוס בן סעיד. לפני כשנה הוא הזמין את רעייתי ואותי לביקור חשוב ומרגש מאין כמוהו, בו הציע את סיועו לקידום השלום והיציבות באיזור. הוא היה מנהיג דגול שפעל ללא לאות למען קידום השלום והיציבות באיזורנו. תחת מנהיגותו, עומאן הפכה למדינה מרכזית ומתקדמת.

אני מברך את הסולטאן החדש הית'ם בן טארק על מינויו ועל דבריו כי מדיניות החוץ של עומאן ופעילותה למען השלום באיזור ימשכו.

 

סולטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד