י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ישראל סיפקה מודיעין

חיסול סולימאני: נתניהו היחיד מבין מנהיגי העולם שעודכן במבצע

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה היחיד מבין מנהיגי העולם שעודכן על המבצע שהוציאה ארצות הברית לחיסולו של בכיר משמרות המהפכה קאסם סולימאני • במקביל: מודיעין שישראל סיפקה לאמריקה עזר להם לאתר את מיקומו המדויק • וגם: הבכיר הנוסף שאותו ארה"ב פספסה

חיסול סולימאני: נתניהו היחיד מבין מנהיגי העולם שעודכן במבצע
נתניהו וטראמפ מסתודדים במוזיאון ישראל צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה המנהיג היחיד מבין מנהיגי העולם שידע על הכוונה לחסל את סולימאני, לאחר ששוחח עם מזכיר המדינה מייק פומפאו שעדכן אותו בתוכנית. נתניהו היה בדרכו ליוון לכינוס בנושא הגז. ברשת ABC דווח כי מודיעין שישראל סיפקה לאמריקה עזר להם לאתר את מיקומו המדויק.

בתוך כך מתברר כי ביום החיסול של סולימאני ארה"ב פיספסה בכיר נוסף. על פי הדיווח בארצות הברית, ביום שבו חוסל קאסם סולימאני בבגדד, ניסו האמריקנים לחסל בתימן אדם נוסף - בכיר בכוחות המיוחדים של איראן. אך הוא שרד את התקיפה וירד למחתרת. אדם אחר נהרג במקומו, אך הרבה פחות בכיר.

על פי הדיווח, האיש שניצל הוא עבדול רזא שהלאאי. הפעולה של האמריקאים נועדה להרוג את עבדול רזא, מי שמכהן כמפקד כוח קודס בתימן תחת איראן. התקיפה אירעה בסמוך לבירת תימן צנעא.

עבדול רזא שרד, כאמור, ואכן זמן קצר לאחר מכן הודיעה הטלוויזיה האיראנית הממלכתית על מותו של פעיל כוח קודס בשם מוחמד מירזה, הפעיל הזוטר שנהרג במקומו, ב"אחד משדות ההתנגדות".

על רקע הדברים הללו, הנשיא טראמפ אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי ההחלטה לחסל את סולימאני הייתה בגלל תכנון איראני לפגוע בארבע שגרירויות אמריקניות. "אנחנו יכולים להגיד שמדובר על השגרירות בבגדד, אבל אני יכול לחשוף שלפי ההערכה שלנו הייתה כוונה לפגוע בארבע שגרירויות".

בנימין נתניהו דונאלד טראמפ קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד