י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאחר שהורשע

נאמני תורה ועבודה נגד המשך כהונת הרב וולפא

נאמני תורה ועבודה נגד המשך כהונתו של רב העיר ראשון לציון, הרב דוד וולפא, שהורשע בפלילים

נאמני תורה ועבודה נגד המשך כהונת הרב וולפא
הרב יהודה וולפא צילום: ארכיון בחדרי

נאמני תורה ועבודה נגד המשך כהונתו של רב העיר ראשון לציון, הרב דוד וולפא, שהורשע בפלילים. היום שלח ראש המחלקה המשפטית בתנועה, עורך הדין אלעד לוביץ׳, מכתב לרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, בו קובלת התנועה על המשך כהונתו של הרב המורשע ומבקשת לדעת כיצד ינהג הרב הראשי באותו הרב שהורשע.

במכתב נכתב: ״לפני חודשים ספורים, ביום כ"ד בניסן תשע"ט (29.04.19), גזר בית המשפט מאסר על תנאי על הרב דוד וולפא, רבה הראשי של העיר ראשון לציון, וכן הטיל עליו קלון.

בפסק הדין ובגזר הדין התייחס בית המשפט למעמדו של הרב והחובה המוסרית המוטלת עליו מכח זאת, ונכתבו דברים קשים מאוד על התנהלותו של רב העיר.... ׳... על רקע הנסיבות וערכי החברה ותפישותיה, תכליות מוסד רב העיר ומעמדו הנורמטיבי, והציפיה הציבורית ממנו, סבורני כי הדופי שנפל במעשיו של הנאשם והמוסר הציבורי מחייבים במקרה זה לקבוע כי במעשיו דבק קלון, וכך אני קובע׳.

המעשים בהם הואשם רב העיר הם מעשים חמורים ביותר (הטרדת עד) וקשורים באופן ישיר לתפקידו כרב עיר האמון על מערך הכשרות בעירו, שכן בוצעו כלפי משגיח כשרות אשר התלונן עליו פגמים במערך הכשרות המקומי.

חלפה תקופה לא מבוטלת מאז הרשעתו של רב העיר בדין, והנה מצאנו להפתעתנו שהוא עודנו מכהן בתפקידו, חותם על תעודות כשרות ועומד בראש מערך הכשרות בעיר...

אנו סבורים שבהמשך תפקודו של רב העיר יש חילול ה' חמור ביותר. מעמדה של הרבנות בישראל הפכה למרמס בשל התנהלות של רבנים בניגוד לחוק, ולא ייתכן שרב שהורשע בפלילים יקבל גיבוי מהמערכת ויוסיף לכהן בתפקידו.

לצערנו, תיקונים לחוק שנועדו לבצר את מעמד הרבנות בכך שיורחקו ממנה רבנים שכשלו – לא הגיעו לכדי חיקוק. אין בזאת כדי לפטור את מועצת הרבנות הראשית ואת הרב העומד בראשה מהצורך לדאוג שכל מי שכל הרבנים ושליחי הציבור הפועלים בשמה יהיו נקיים מה' ומישראל...

נבקש את תשובת הרב הראשון לציון לשאלתנו – כיצד בכוונתו ובכוונת מועצת הרבנות הראשית לנהוג ברב העיר המורשע״.

הרב יהודה וולפא ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד