י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יעלה לו ביוקר?

אזר אומץ: היועץ של חומייני יוצא נגד האייתולה חמינאי

האיראני מהדי כרובי שכיהן בתפקידי ממשל ברפובליקה האסלאמית, ובין היתר היה יועצו של האייתולה חומייני ואף התמודד לנשיאות המדינה, מפרסם מכתב בו הוא תוקף את המנהיג העליון חמינאי בעקבות פרשת התרסקות המטוס האוקראיני. "חסרה לך החכמה, האומץ, הניהול והכוח הנדרשים להוביל"

אזר אומץ: היועץ של חומייני יוצא נגד האייתולה חמינאי
האייתולה עלי חמינאי צילום: מתוך הטוויטר שלו

מהדי כרובי, שכיהן במספר תפקידים במערכת הממשל האיראנית ואף התמודד על נשיאות המדינה במערכות הבחירות של 2005 ו-2009. וכן היה יועצו של הקרוב של האייתולה חומייני, פרסם מכתב למנהיג העליון של איראן, האייתולה חמינאי, בו הוא תוקף אותו באומץ רב.

כרובי היה ממנהיגי התנועה הירוקה באיראן. ומועמדותו לנשיאות ב-2009 עוררה סקרנות רבה במדינה הידועה בקיצוניות הדתית שלה. הוא ניהל קמפיין כשלצדו הופיעה בכינוסים של הבחירות רעייתו, זהרא רהנברד, שאף תקפה את יריביו הפוליטיים.

המשטר עשה הכל כדי שהוא לא ינצח, ובפברואר 2011 הם הושמו במעצר בית. שלוש שנים אחר כך, התנאים הוקלו, אך הוא נשבר, וב-2016 הוא הודיע על פרישת ממפלגתו. בני הזוג עדיין נתונים במעצר בית בתנאים מסוימים.

במכתב אמיץ לחמינאי, הוא האשים אותו במצב הגרוע של איראן, וכתב לו כי אין לו את התנאים הנדרשים, ואין לו תכונות הנהגה.

"אני כותב לך מכתב מפורט, מזה זמן המצב של המדינה אומלל כתוצאה מניהול מוטעה והתערבות בכל ענייני המדינה. אך היום, לאחר שלושה ימי הכחשה והונאה, עלתה הידיעה על ירי הטיל והפלת מטוס הנוסעים, ויגון המשפחות של הנוסעים שנהרגו, הרשו לי להזכיר לכם במכתב קצר".

"הוד מעלתך כמפקד הראשי, יש לך אחריות ישירה לכך, אנא ספר לי שהיית מודע לאסון ביום רביעי בבוקר? והאם ידעת על כך ביום שישי כפי שהתקשורת הקרובה אליך טוענת? האם ידעת ואפשרת לפקידי הצבא, הביטחון ואנשי התעמולה להונות את העם? אם כן, אז אין לך כישורים חוקתיים למנהיגות. כמובן" הוא מוסיף, "שערורייה זו אינה המקרה היחיד בו אתה אחראי ישירות. היעדר בחינה מדוקדקת אחר הפיצוץ של המטוס, הונאת בחירות, ופגיעה עקובה מדם נגד מפגינים, התנכלות למפגינים ובסופו של דבר האנשים הנגועים בהעלאות מחיר דלק בנובמבר."

"ואם, כמו שאומרים, לא היית מעורב באסון ולא רדפת אחר גילוי האמת" הוא תוהה, "אז איזה מפקד חזק אתה? במקרה הזה, ברור גם כי חסרה לך החכמה, האומץ, הניהול והכוח הנדרשים להוביל."

האיתוללה עלי חמינאי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד