י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד

קולות אחרים: מפגינים באיראן מסרבים לדרוך על דגל ישראל • צפו

בתיעוד מעניין שמגיע מהמחאות שהחלו באיראן לאחר ניסיון הטיוח של המשטר את פרשת התרסקות המטוס האוקראיני, נראים סטודנטים המסרבים בתוקף לדרוך על דגלי ישראל וארה"ב ורוחשים בוז למי שנוהג כך • צפו בתיעוד

קולות אחרים: מפגינים באיראן מסרבים לדרוך על דגל ישראל • צפו
המחאה באיראן צילום: צילום מסך

‏תיעוד מעניים שמגיע מאיראן ובו נראים סטודנטים מאחת מהאוניברסיטאות במדינה שנמנעים מלדרוך על דגלי ישראל וארצות הברית בזמן המחאה נגד המשטר שהחלה לאחר ניסיון הטיוח של המשטר בפרשת התרסקות המטוס האיראני.

דוקטור ‏רז צימט, מומחה לאיראן ממכון למחקרי ביטחון לאומי, כתב בחשבון הטוויטר שלו, כי זה "מזכיר את הפרשן והאינטלקטואל האיראני הרפורמיסטי, סאדק זיבאכלאם, שעורר לפני כשלוש שנים סערה לאחר שסירב לדרוך על דגל ישראל בכניסה לקמפוס באחת האוניברסיטאות אליהן הוזמן להרצות. אכן, יש קולות אחרים באיראן גם ביחס לעוינות כלפי ישראל."

צימט מוסיף וכותב לגבי ההפגנות. "‏למי שלא מצליח להבין את ה"סתירה" בין הלווית הענק בשבוע שעבר של סולימאני למחאות אמש והבוקר נגד מדיניות המשטר בפרשת המטוס האוקראיני: ראשית, החברה האיראנית אינה הומוגנית (אחידה).

יש 83 מיליון איראנים עם השקפות ודעות שונות וסותרות גם ביחס למשטר ולמדיניותו, ‏שנית, פטריוטים איראנים יכולים להתאבל על מותו של מפקד בכיר, שנחשב בעיני רבים מהם כסמל לאומי וחוסל ע"י מעצמה זרה, ולראות בכך פגיעה בריבונות איראן ובתחושת הגאווה הלאומית ובמקביל גם למחות נגד ההתנהלות הכושלת מצד המשטר בפרשת מטוס הנוסעים בו היו יותר מ-100 אזרחים איראנים, ‏ברור שהמפגינים הבודדים, שהשחיתו אמש את תמונתו של סולימאני בהפגנה באוניברסיטת אמיר כביר בטהראן, לא היו ככה"נ בהלוויתו, כמו גם רבים מהמפגינים אתמול (סטודנטים בעלי השקפה ליברלית בד"כ), אך אין משמעות הדבר שמי שהשתתף בהלוויה מצדיק בהכרח את התנהלות המשטר סביב המטוס האוקראיני".

איראן דגל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד