י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מצילי החיים של איחוד הצלה - בני ברק חגגו 'סיום הש"ס'

באירוע מרגש ומיוחד חגגו מתנדבי איחוד הצלה סניף בני ברק את מעמד סיום הש"ס ביום חמישי האחרון באולמי קונקורד בעיר • בסיומו של המעמד הושקו ארבעה אופנולנסים ועשרות דפיברילטורים מצילי חיים

מצילי החיים של איחוד הצלה - בני ברק חגגו 'סיום הש"ס'
סיום הש"ס למתנדבים צילום: איחוד הצלה

מאות מתנדבי איחוד הצלה סניף בני ברק התכנסו ביום חמישי האחרון למעמד סיום הש"ס שנלמד ע" מתנדבי הסניף, האירוע התקיים במסגרת השיעור השבועי שמתקיים כמידי שבוע בליל שישי בבית איחוד הצלה בעיר, כאשר לכבוד המעמד ולכבודה של תורה הועתק השיעור לאולמי קונקורד, שם נערך הסיום. את האירוע פיארו רבנים ואישי ציבור רבים אשר באו לחלוק כבוד לקובעי העתים לתורה ביום חגם. בראשם רב הסניף הגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א, הגאון רבי בצלאל אדלשטיין שליט"א, הרב אהרון יצחק שטרן, מזכיר ועדת הרבנים הרב אברהם ישעיהו קרליץ שליט"א, סמנכ״ל איחוד הצלה הרב לייזר היימן, רבני אגף הלכה וכן נציגי הנהלת הארגון,

על החלק המוסיקלי ניצחו מוטי נוימן ומוישי דוידוביץ,

״שאי סביב עינייך וראי - כולם נקבצו באו לך", פתח מנחה הערב וראש הסניף אפי פלדמן  "מרגש אותי מאד לעמוד כאן הערב, באולם המהודר הזה, בערב המפואר והמושקע הזה -במתן כבוד ויקר לכבוד התורה ולומדיה, לעמוד, ולהרגיש שהלב עולה על גדותיו. את ההתרגשות המתפרצת - לנוכח המראה הנפלא הזה שזוכים מספר לא מבוטל של מתנדבים שטרודים בפרנסתם ופעילים בארגון למען הזולת כערך עליון להוסיף חיים 'כל המציל נפש אחת מישראל יש לו חלק לעולם הבא' ואעפ"כ לא פסיק פומיה מגרסא ומקפידים כל יום להשכים ולהעריב בבתי מדרשות לעסוק בעסק העיקרי בחייהם- 'לעסוק בדברי תורה'

לאחר המשא המרכזי לכבודם של לומדי התורה התקיימה השקת דפיברילטור שנתרם ע"י בני משפחה מבני ברק שאמם ניצלה בזכות פעילות מתנדבי הסניף שהביעו רצון לפגוש במציל ולהעניק לו את ערכת הצלת חיים החדשה ושיזכה להמשיך להציל חיים ולהיות עמו שותף, מפגש מציל ניצול מרגש ברוב עם זהו קידוש השם גדול ומהווה תנופה למתנדבים שמוסרים את זמנם וזוכים לראות פרי עמלם, זכו הניצולים והתרגשו לראות השקת 15 דפיברילטורים וכן אופנולנסים להמשך פעילות מצילת חיים מיידית.

הרב מוטי ברזילי נשיא סניף ב״ב כובד בסיום הש"ס, לאחר מכן נשא דברים ואמר ״בסיום השם הקודם לפני כשבע שנים וחצי זכו 2 מתנדבים לסיים הש"ס ועתה זכינו לסיום הש"ס רבתי כאשר ששה מסיימים זכו לחגוג הערב הזה. מי יתן ובסיום הש"ס הבא נזכה להגדיל תורה ולהאדירה במסיימים נוספים. עוד הוסיף הרב ברזילי את הזכות לסיים ולהתחיל הש"ס במעמד מרגש של הרחבת פעילות החסד בארגון בכלל ובסניף בני ברק בפרט  בהשקת האופנולנסים והדפיברילטורים מצילי חיים.

רב הסניף רבי סיני הלברשטאם שליט"א בירך את המסיימים והמתחילים ואמר ״אתם מסיימי הש"ס אנשי תורה וחסד שתזכו עוד רבות בשנים לשלב תורה עבודה וגמילות חסדים שעליהם עומד העולם.״ בהמשך פנה הרב הלברשטאם בברכה לאלו שזכו להתחיל את הש"ס עם כל עם ישראל שיזכו לסייעתא דישמייא ולסיים עוד מסכתות הרבה.

הגאון רבי בצלאל אדלשטיין שליט"א עמד בדבריו על ערך שכר לימוד התורה בשילוב חסד של אמת ושיבח את כלל המנדבים על תרומתם החשובה בהצלת חיים מעל ומעבר בכל שעות היממה שלא ע"מ לקבל שכר, וכעת במעמד סיום הש"ס יש משמעות וערך מוסף כפי שמובא כשיש גם גמילות חסדים וגם תורה 'ותלמוד תורה כנגד כולם'.

לקראת סיום הערב התקיימה השקה מיוחדת של ארבעה אופנולנסים חדשים לסניף בני ברק אשר יעבו ויגדילו את מתן המענה הראשוני והמהיר אשר נותנים כבר כיום מאות המתנדבים.  

נציג הנהלת איחוד הצלה הסמנכ"ל  הרב אליעזר היימן הביא את ברכת הארגון למעמד למתנדבים המיוחדים ובני משפחותיהם אשר מוסרים את זמנם בשבתות בחגים ובימי החול ביום ובלילה ובכל שעה, עוד הוסיף הסמנכ״ל כי יחד עם צמיחת הארגון בשנים האחרונות למעל 6,000 מתנדבים הוא הנחה את מנהל אגף המתנדבים לפעול כל העת לראות כיצד ניתן לסייע ולעזור לכל מתנדב בכל עניין שהוא.

ברכות מאליפות לכלל מתנדבי הסניף נשמעו מפי סגן ראש הסניף האיש אשר יד כל בו לעזרה לכל המתנדבים בכל עניין שהוא בגופו ובממנו, ה"ה הרב ישראל אלתר שיחי' אשר זכה גם הוא לסיים הש"ס ברוב פאר והדר שבירך את כל המתנדבים היקרים ועל החלק שלהם בשותפות והצלחת הארגון ולהגשים חזונו. 

האירוע כולו הופק ויצא לפועל לשביעות רצון כל, הודות לר' שמואל קיסטר שיחי' על תרומת האולם 'קונקורד' לכבוד המעמד, ולתזמורת של המתנדב היקר מוטי נוימן והזמר ר' מוישי דוידוביץ שיחי' שהנעימו את המעמד בקולו הערב ובשירות ותשבחות, בהובלתו המסורה והמדהימה של אנשי החסד והעשייה ר' אפי פלדמן ראש הסניף וסגנו הרב ישראל אלתר שיחיו, אשר הוגדר על ידי כלל המתנדבים בתור "הרוח החיה מאחורי השיעורים, ומי שמוסר את ליבו ונפשו להגדלת מעשי החסד בסניף בכל השנה בכלל, ולמען קיומו של אירוע הענק הזה בכלל".

סיום הש"ס איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד