י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תופעה: חרדים מסרבים להתאשפז ב'הדסה'

המאבק החרדי נגד 'הדסה עין כרם' עולה שלב: פצועים משכונות מאה שערים והר נוף סירבו להתפנות אל בית החולים. וגם: הבד"ץ יפרסם מכתב חריף נגד בית החולים • פרסום ראשון

חרדי ב'הדסה עין כרם', בימים טובים יותר. צילום: ארכיון
חרדי ב'הדסה עין כרם', בימים טובים יותר. צילום: ארכיון

פרשת 'אם המריבה' מסרבת לרדת מסדר היום. היום (ב), במהלך הדיון בבית המשפט התחייבו באי כוחה של האם כי היא תתייצב לבדיקה פסיכיאטרית והשופטת קבעה כי היא תישאר בבית משפחת פרויליך.

השופטת החליטה: האימא תישאר אצל פרויליך


אך אם בבית המשפט הפרשה בעיצומה, הרי שנראה כי מבחינה ציבורית-חרדית, הנושא הוכרע מזמן. האהדה לה זוכה האשה מול הרשויות - חוצה גבולות. גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע (בעקבות קריאת אתר 'בחדרי חרדים') כי הוא שוקל להקים ועדת בדיקה מיוחדת, שתחקור את הטיפול הרפואי בילד כמו גם את הפרשה כולה, מה שמעיד על חוסר אמונו במוסד הרפואי 'הדסה עין כרם'.

אולם בציבור החרדי רבים כלל אינם ממתינים לתוצאות ועדה שכזו - ובימים האחרונים מצביע הציבור ברגליו. שמועות שלא נבדקו על-ידי אתר 'בחדרי חרדים', אך דומה שיש להן על מה להסתמך, עולה כי אחוז הלידות של נשים חרדיות בבית החולים ירד באופן משמעותי, מאז התפוצצה הפרשה. מי שמרוויח מכך, על פי אותן שמועות, הוא דווקא בית החולים 'ביקור חולים', שזוכה בימים האחרונים לעליה משמעותית במספר הלידות.

דובר 'ביקור חולים', שמעון מלכה, אומר הערב בתגובה: "בבית החולים ביקור חולים זוקפים את העליה הקלה במספר הלידות, בשיפור הטיפול הרפואי, בהעלאת רמת המלונאות וברוח ההתחדשות הנושבת בבית החולים".

במקרים אחרים סירבו אנשים שנזקקו לטיפול רפואי דחוף להתפנות אל בית החולים 'הדסה עין כרם'. בתאונה שהתרחשה היום אחר הצהריים בשכונת מאה שערים, נפצע ילד כבן 9. אביו סירב לפנותו ל'הדסה עין כרם', על אף שבית חולים זה הוא היחיד שעורך בדיקה מוחית.

גם בשכונת הר נוף סירבה אשה שנפצעה בשעות הערב בתאונת דרכים להתפנות ל'הדסה עין כרם'.

בתוך כך, לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי בד"ץ 'העדה החרדית' עומד לפרסם בימים הקרובים מכתב הקורא שלא להתאשפז ב'הדסה עין כרם'. המכתב, שכולל ביטויים חריפים נגד בית החולים, מתעכב משום מה, אך אמור לצאת, כאמור, בימים הקרובים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד