י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ביטויים מסרטי מאפיה

אדלשטיין: 'לא אתן יד להפיכת הכנסת לג'ונגל'

בתגובה לחוות דעתו של יועמ"ש הכנסת איל ינון כי יו"ר הכנסת אדלשטיין אינו יכול למנוע את הקמתה של ועדת כנסת שתדון בחסינותו של נתניהו, כינס לפני זמן קצר יו"ר הכנסת מסיבת עיתונאים ותקף "במקרים רבים, היה שימוש בביטויים שנשמעו כמו ציטוט ישיר מסרטי מאפיה"

אדלשטיין: 'לא אתן יד להפיכת הכנסת לג'ונגל'
יולי אדלשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין כינס היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בתגובה על חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, בעניין סמכות יו"ר הכנסת למנוע את כינוסה של הוועדה המסדרת. בדבריו הוא יצא במתקפה כנגד ראשי כחול לבן שניהלו נגדו מסע השמצות ואיומים להדחתו מתפקידו.

"בשבוע האחרון" אמר אדלשטיין, "התנהל נגדי קמפיין אגרסיבי עם האשמות שונות ומשונות בפוליטיזציה של תפקידי. אנשים שלא ידעו עד כה לבטא את המילה "ממלכתיות" – עכשיו מסבירים לי שאני פועל ממניעים פוליטיים; אנשים שבינם לבין ממלכתיות לא התקיים אפילו קשר מִקְרִי – מאשימים אותי בְּהעדר ממלכתיות. הבלגתי".

אדלשטיין הוסיף ואמר כי "במקרים רבים, היה שימוש בביטויים שנשמעו כמו ציטוט ישיר מסרטי מאפיה – אם לא תשתף איתנו פעולה –
נדיח אותך; אם לא תקבל את ההצעה שלנו – יהיו לכך השלכות. לאנשים האלה מכחול לבן ומסיעות נוספות, שראו יותר מדי סרטים".

לגבי עניין כינוס הוועדה, טען אדלשטיין כי הוועדה המסדרת קבעה כי לא ניתן לכנס את הועדה המסדרת אלא באישור יו"ר כנסת.

בדבריו ציטט אדלשטיין את יועמ"ש הכנסת שאמר אז בדיון, כי "השיקולים של יו"ר הכנסת היו שיקולים הרבה יותר ממלכתיים ופחות פוליטיים מאשר של יֶתֶר השחקנים בָּזירה".

"כינוס ועדת הכנסת בעת הזו, יהיה טעות קשה", ציין יו"ר הכנסת והוסיף כי "אסור שהליך כה חשוב, מעין שיפוטי, יהפוך להיות במה לתעמולת בחירות פסולה. אנחנו נמצאים שבועות ספורים לפני הבחירות. כולם יודעים שבִּתְקופה כָּזו, ועדת הכנסת תהפוך לְג'ונגל שֵׁיְבַזֵה את כְּבוֹד בֵּית המחוקקים".

אדלשטיין אמר עוד כי "בכל מה שתלוי בי – לא אתן יד להפיכתה של הכנסת לזירה של תעמולת בחירות זולה, על ידי שום סיעה בכנסת".

הוא הוסיף ויצא להגנת היועמ"ש של הכנסת ואמר כי "מותר גם להעלות את עניין ניגוד העניינים, אבל אסור בתכלית האיסור להסית נגדו באופן אישי. אסור בתכלית האיסור להשתמש כלפיו בשפה פוגענית ואלימה. ואני דורש מכל אלה שעושים זאת להפסיק לאלתר".

איל ינון יולי אדלשטיין חסינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד