י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"זו ממש חוצפה"

הזוי: נפגעת בתאונת האוטובוס בצומת בדק, נדרשת לשלם על הפינוי

אחת הנפגעות בתאונה הקטלנית בצומת בדק לפני כחודש, קיבלה היום דרישת תשלום בסך 424 שקלים ממגן דוד אדום על פינוי באמבולנס לבית החולים • אמה של הנפגעת: "זה ממש חוצפה. הבת שלי נמצאת עדיין בפוסט-טראומה מהתאונה הזאת"

הזוי: נפגעת בתאונת האוטובוס בצומת בדק, נדרשת לשלם על הפינוי
מתנדבי זק"א בזירה הקשה צילום: דוברות זק"א

לפני כחודש אירעה התאונה המחרידה בצומת בדק, בה אוטובוס סטה מהכביש, נכנס בתחנת האוטובוס וכתוצאה מכך גג הבטון של התחנה נכנס באוטובוס. ארבעה אנשים נהרגו באירוע המחריד ולמעלה מעשרה נפצעו.  היום (ראשון) קיבלה אחת הפצועות דרישה לתשלום על סך 424 שקלים ממגן דוד אדום, בגין פינוי באמבולנס לבית החולים. כך פורסם לראשונה ב'כאן חדשות'.

אמה של הנערה אמרה ל'כאן', כי בתה בכלל הוכרחה להתפנות לאסף הרופא, וכל זה בניגוד לרצונה. לדבריה, כי "זה ממש חוצפה. הבת שלי נמצאת עדיין בפוסט-טראומה מהתאונה הזאת. אף אחד מאגד לא דיבר איתנו".

היא הוסיפה, "תאונה שלהם, שהם צריכים לבוא ולפצות ולבדוק מה קורה עם הילדה, באים ומבקשים שאני אשלם לאמבולנס? זה הדבר הכי עקום שיש. איפה השכל?".

מחברת אגד נמסר בתגובה לדבריה של האם, כי "אלפי האוטובוסים של אגד מבוטחים בביטוח חובה ע"י חברת הראל. הלקוחות שנפגעו בגין התאונה הקשה והנוראית הזו אמורים לפנות לחטיבת הביטוח של אגד באמצעות כוכבית 2800 - מערך הביטוח והם יטופלו באופן מיידי ומיטיב באשר להתרחשויות הישירות הנוגעות לתאונה הצופנות בחובן עלויות והוצאות של פינוי וטיפול".

ממגן דוד אדום נמסר בתגובה, כי "על-פי התקנות מד"א מחויב לגבות אגרה מכל מטופל המפונה באמבולנס, ברוב המקרים קופות החולים מכסות את עלויות הפינוי. ככל שאדם זכאי להשתתפות עליו לפנות בעצמו לגורם המבטח ובמקרה זה, על המטופל לפנות לחברת הביטוח של אגד על מנת להסדיר את התשלום. ככלל, מד"א מחייב את מקבל השירות בלבד ולא את מזמין האמבולנס. זאת, על מנת להימנע ממקרים בהם אנשים יחששו להזעיק אמבולנס עבור מישהו אחר שנזקק לו".

 

 

תאונת אוטובוס אמבולנס מד"א אגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד