ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בעלזא: מוזס בגד, מוזס ישלם

בחסידות בעלזא זועמים על ח"כ אליעזר מנחם מוזס - ומבטיחים נקמה: הכשיל את התיקון ל'חוק הנורבגי' ומנע את כניסת ישראל אייכלר לכנסת • מוזס: "זה עניין טכני, שלחתי את גפני"

בעלזא: מוזס בגד, מוזס ישלם

הסערה בתוך 'יהדות התורה' מתחדשת - ובעוצמה גדולה.

לפני כשבועיים פרסמנו כאן, באתר 'בחדרי חרדים', כי יש חבר כנסת מ'יהדות התורה' שמתנגד להכנסתו של ח"כ ישראל אייכלר באמצעות 'החוק הנורבגי'. את הדברים כתבנו בזהירות המתבקשת, מתוך תקווה שהנוגעים בדבר יתעשתו, ולא יגרמו נזק לציבור החרדי. נזק בלתי הפיך.

אולם מתברר שאותם אנשים החליטו לפעול בדרכים שאינן מקובלות בציבוריות החרדית.

הסבר קצר: סיעת 'הבית היהודי' חתמה עם הליכוד על הסכם קואליציוני, כי הממשלה תפעל להעביר את 'החוק הנורבגי', לפיו שרים יכולו להתפטר מחברותם בכנסת, ובמקומם ייכנס לכנסת הבא ברשימה. החוק קובע כי ברגע שהשר מתפטר מחברותו בממשלה, הוא יחזור לכנסת.

ב'יהדות התורה' ראו כי טוב, והחליטו לצרף לחוק גם סגני שרים. המשמעות: פרוש מתפטר מהכנסת ואייכלר נכנס. התיקון לחוק התקבל על-ידי חברי 'יהדות התורה' בהתלהבות. גם גדולי התורה העניקו את תמיכתם. איש לא חשב שיהיו מחבלים מבית שיטרפדו את המהלך.

אלא שמתברר כי המציאות עולה על כל דמיון.

גורמים בחסידות בעלזא נשמעים היום סוערים מאי-פעם: "מוזס תקע לנו סכין בגב, והוא ישלם על זה".

מוזס: "האדמו"ר מבעלזא אמר: לא לתמוך בחוק"

מתברר כי חבר הכנסת אליעזר מנחם מוזס נעדר היום מישיבת ועדת הכנסת שדנה ב'חוק הנורבגי', והתכנסה בכדי לקבוע האם ההצעה של 'יהדות התורה' לכלול בחוק גם את סגני השרים נחשבת לחלק מהחוק או נחשבת לחוק חדש. לכולם ברור כי אם סגני שרים נחשבים לחלק מהחוק, הרי שאייכלר ייכנס כבר בשבוע הבא למשכן הכנסת כחבר מן המנין. 'החוק הנורבגי' אמור לעבור כבר בשבוע הבא, אך אם הצעת 'יהדות התורה' תחשב כנושא נפרד - נגזר על ההצעה גזר דין מוות בטרם עת.

אלא שלמרבה האבסורד, 'יהדות התורה', שביקשה את הדיון בנושא, לא הגיעה להצבעה בוועדת הכנסת. לטענת גורמים בבעלזא, החשבון הוא פשוט: "מוזס חושב שאם הוא יטרפד את החוק הנורבגי, הרי כשפרוש יתפטר הוא ייכנס למשרד החינוך. מה שבכלל לא בטוח. אבל אם יכניס עכשיו את אייכלר, הרי שפרוש יישאר במשרתו במשך 4 שנים. בגלל אינטרס צר הוא מנע עוד מנדט מ'יהדות התורה'.

האשמות ממשיכות: "כל מה שגדולי ישראל אישרו לתמוך ב'חוק הנורבגי' היה רק בגלל אייכלר. אם לא - איזה היתר יש לנו להכניס מזרוחניק לכנסת? יתירה מכך, היום בוועדות יש רק שני ח"כים פנויים: מקלב ומוזס. מקלב יהודי חרוץ, את מוזס אנחנו מכירים, הוא לא הגיע אפילו להצבעה על הרפורמה במנהל, והוא עוד הולך להתנגד? מה הוא כבר הביא לכנסת? רוב ויזניץ' לא תמכו בו. איך הוא יכול להוציא את בעלזא?" הם שואלים בזעם מופגן.

למרות שההצעה נפלה ברוב גדול, בבעלזא טוענים כי ח"כ מוזס פעל נגד הצעת החוק של 'יהדות התורה' בקרב כל חברי הקואליציה. עובדה זו מעוררת אצלם את עיקר הזעם.

בסביבתו של מוזס לא מבינים על מה המהומה: "ההצעה לתיקון החוק נפלה ברוב של 12 מול 3, מוזס לא יכל להגיע היום, וביקש מגפני שימלא את מקומו. נו אז מה קרה? על מה הבלאגן?"

אלא ש'ביהדות התורה' מספרים סיפורים אחרים. לטענתם, מוזס אמר שיגיע, וברגע האחרון הריצו את גפני לוועדת הכנסת. "כל הבוקר הוא לא ענה לטלפונים, גם לא למזכיר שלו, פתאום הוא נעלם, אנחנו נבוא איתו חשבון".

האם הסערה החדשה בתוך המפלגה בדרך? כנראה שכן. בפרט שיש הטוענים ששמעו ממוזס שגם ליצמן מתנגד לתיקון, זאת בשל 'אהבתו' הגדולה לפרוש, ורצונו לראות אותו בעוד 20 חודש מחוץ לכנסת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד