ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אני מבועת"

חיים באר: "אנשי הציונות הדתית הם גידול סרטני" • צפו

הסופר הישראלי חיים באר התראיין לתכנית 'פגישה עם רוני קבן' שאמורה להיות משודרת הערב ב'כאן 11' • בין היתר נשאל באר על הציונות הדתית, ואמר כי אנשיה הם "כמו גידול שפירי שהפך להיות לגידול סרטני"

חיים באר: "אנשי הציונות הדתית הם גידול סרטני" • צפו
הסופר חיים באר בראיון צילום: צילום מסך

הסופר הישראלי חיים באר התראיין לתכנית 'פגישה עם רוני קבן' שאמורה להיות משודרת הערב ב'כאן 11'. בין היתר נשאל באר על הציונות הדתית, ואמר כי אנשיה הם "כמו גידול שפירי שהפך להיות לגידול סרטני".

רוני קובן שאל את באר "איך אתה מסתכל על הציונות הדתית היום?". "כמו גידול שפירי שהפך להיות לגידול סרטני", ענה לו באר. "אתה לומד לחיות עם הבולקלה הזה שיש לך, או איזה... ופתאום הם הפכו להיות לסרטן. בעיני הם בייחוד היום הצורה שבה מדבר סמוטריץ' על מדינת הלכה, זה טירוף מוחלט".

הוא המשיך ואמר, כי "למרות אני שומר שבת. ולמרות שאני הולך לבית הכנסת, ואני אוהב להתפלל, ואני חיי, אני אדם דתי, הייתי אומר, בלי התפאורה. אני מבועת. אני מבועת מהגסות והאכזריות. בעיני זה לא יהודי. זה צד מסויים ביהדות שהיה, אבל צד שהיה מרוסן ופתאום הוא התפרץ".

רוני קובן שאל עוד, "לאן הציונות הדתית תוביל את ישראל אם יעלה בידה?" ובאר השיב לו: "לעוד מדינה מזרח תיכונית מהסוג של סעודיה. שכבה עשירה, הרבה מאוד משרתים".

 

 

 

חיים באר הציונות הדתית סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד