י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המאבקים חוזרים לבירה?

חשש לחילולי שבת: ועדת התכנון אישרה - החרדים לא התנגדו

ביום רביעי האחרון אישרה הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים את הקמתו של מרכז ספורט בעיר שעל פי התוכנית אמור לפעול גם בשבת. הנציגות החרדית בעירייה לא ניסתה לעצור את המהלך • הערייה: "מדובר על מתחם חדש שנמצא רק בתחילת התכנון"

חשש לחילולי שבת: ועדת התכנון אישרה - החרדים לא התנגדו
פלאש 90

שוב חילולי שבת בבירת ישראל? לאחר שהמאבקים על חילולי השבת היו לשגרה בקואליציה הקודמת בראשותו של ח"כ ניר ברקת, כאשר חברי המועצה החרדים ניהלו מאבקים קואליציוניים סביב הנושא, כעת וועדת התכנון מאשרת הקמת ספורטק שיפעל גם בשבת. החרדים שותקים ותומכים ולא מונעים את חילול השבת המסתמן.

ביום רביעי החולף, אישרה הוועדה לתכנון ובנייה את הקמתו של מרכז ספורט מקורה בגן הפעמון בירושלים, כאשר על פי התוכנית, "מתקן הספורט יהיה מתקן ספורט אתגרי הכולל פעילויות של טיפוס, גשרי חבלים, מתקני אומגה, מתקנים אתגריים ועוד" מה שאומר שהמקום יופעל לאורך שעות הפעילות כל ידי מפעילים שירגישו את המשתמשים על ידי חלוקת ארכות מיגון קסדות וכדומה.

בעירייה אומרו לחלק מחברי המועצה כי המרכז יופעל גם בסופי השבוע למרות שטרם ברור מי יפעיל את המקום אך בבקשת העירייה שהוגשה ואושרה בהליך ראשוני בלבד בוועדת התכנון מי שהציע את הברשה הייתה עיריית ירושלים באמצעות האגף לתכנון העיר כאשר מלבד חבר מועצה אחד שאר חברי המועצה החרדים הצביעו בעד התוכנית.

נציין כי למרות שמדובר בהליך ראשוני בלבד, יש שטוענים כי יש למנוע חילולי שבת על ידי העירייה כבר בשלב הראשוני כאשר בעבר הצעה כזו הייתה יורדת מסדר היום לבקשת החרדים או שמא הייתה עוברת על תנאי שלא יתקיימו במקום חילולי שבת כשהפעם לא ניתנה סיווג כזה על ידי הגורמים המקצועיים בעירייה.

מהעירייה נמסר: "מדובר על מתחם חדש שנמצא רק בתחילת התכנון המצריך שינוי תב"ע. העירייה עדיין לא החליטה על זהות המפעיל ורמת ההשקעה העירונית ולא הוחלט באיזה פורמט יוקם ויפעל המתחם.

ההליך התכנוני צפוי לארוך עוד תקופה ממושכת ורק בסיומו יתקיים הדיון על הפורמט המלא בו הוא יעבוד".

מוועדת התכנון נמסר: "במהלך הדיון בוועדה הודיע מחזיק התיק מר אלישע פלג שזה יהיה מתקן פתוח חופשי כמו כל מגרש בעיר. ומה שצריך מפעילים יהיה סגור בשבת".

חבר מועצת העיר ונציג ש״ס בוועדה חיים כהן מסר: "א. זה היה בוועדה המקומית ב. כשזה יגיעה לשלב התרים נדאג שזה יפעל לפי הסטטוס קוו".

חבר מועצת העיר יונתן יוסף מסר: "ישנם עדיין הליכי תכנון כפי שאמר עמיתי למועצה הרב יוחנן ויצמן ובמסגרתם נעגן את שמירת השבת,.

מוקדם יותר השבוע אמר יוסף ל'בחדרי חרדים' כי "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שחילולו בה שבת אני מצר על כך שעיר הקודש והמקדש פלטרין של מלך נערכים בה חילולי שבת אפעל כחבר הנהלת העיר כדי למנוע חילול שבת שתחת אחריות העירייה".

עיריית ירושלים חילול שבת חילול שבת בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד