ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בלי פרס כספי

סוף טוב: ספר התורה שנעלם הוחזר לבעליו

התרגשות ירושלמית: ספר התורה ששכן במלון פנינת ירושלים ונעלם - נמצא בחסדי השם • מציאת ספר התורה התרחשה בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על אובדנו • הרב דריימן: "התרגשנו מאוד, זו סגירת מעגל וסוף לתעלומה, גם אימי התרגשה מאוד" • ואיך הגיע קצה החוט אל בני המשפחה? • כל הפרטים

סוף טוב: ספר התורה שנעלם הוחזר לבעליו
ספר התורה של משפחת דריימן צילום: באדיבות המצלם

חזק חזק ונתחזק: ספר התורה הנעלם חזר לידי בעליו. כזכור, לפני מספר חודשים פורסם כי ספר התורה ששכן במלון "פנינת ירושלים" מעל ממילא, נעלם. עקבותיו של ספר התורה לא נודע מאז שהמלון חדל לפעול.

מאז, עבדו בני משפחת דריימן קשות על מנת לאתר את ספר התורה. בן המשפחה ר' יהודה דריימן סיפר בזמנו כי: "שנה לפני שגמרנו לבנות את המלון, אבא שלי זצ"ל החליט שהוא רוצה לכתוב ספר תורה לבית כנסת של המלון. היו שם, בבית הכנסת של המלון, עוד שני ספרי תורה שהיו שייכים לאנשים שונים שבבוא העת לקחו את ספרי התורה, אך כשבאנו לקחת את ספר התורה הוא נעלם".

"היינו בתהליכים בבתי משפט על העניין וכל זה, אבל המצב כעת הוא שאנחנו לא יודעים היכן נמצא ספר התורה. אני חושב שמישהו אולי לקח את זה ו'תרם' את ספר התורה לבית כנסת באיזה שהוא מקום. ניסינו לבדוק מה עם ספר התורה אך לא מצאנו קצה חוט."

כאמור, עם הפרסום על תעלומת ספר התורה, ניתנו מספר סימנים מזהים על ספר התורה, ביניהם על 'עצי החיים' וסימנים נוספים. 

אלא שלאחר הפרסום על התעלומה, הגיע לידי משפחת דריימן קצה חוט מאדם המוכר למשפחה. בעקבות קצה החוט, נמצא ספר התורה לאחר חיפוש במספר בתי כנסת ירושלמים ללא שהיה צורך בפרס הכספי שהציעו.

בעקבות מציאת ספר התורה, אמר ר' יהודה דריימן: "התרגשנו מאוד, זו סגירת מעגל וסוף לתעלומה. גם אימי התרגשה מאוד ממציאת ספר התורה שהגיע מתרומת המשפחה".

ספר תורה ירושלים פרס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד