י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"גדולי ישראל הורו לא לתמוך בחוק במחיר פיצוץ"

ח"כ אליעזר מוזס, שהואשם על-ידי גורמים בחסידות בעלזא כי מנע את כניסתו של ישראל אייכלר לכנסת, עולה למתקפה: "אני לא פחות חסיד בעלזא מאלה שטוענים נגדי. אני שאלתי ואלו התשובות שקיבלתי"

"גדולי ישראל הורו לא לתמוך בחוק במחיר פיצוץ"

המתקפה של גורמים בחסידות בעלזא, כפי שפורסמו היום באתר 'בחדרי חרדים', כנגד ח"כ אליעזר מוזס - "מוזס תקע לנו סכין בגב, והוא ישלם על זה" - בטענה כי הוא הכשיל את התיקון ל'חוק הנורבגי' ומנע את כניסתו של ישראל אייכלר לכנסת, נתקלות בתגובה קשה מצידו של ח"כ מוזס.

בעלזא: מוזס בגד, מוזס ישלם

"מי זה בעלזא", הוא שואל. "אני לא פחות בעלזא מאף אחד אחר", הוא כועס.

הטענות שהטיחו באוזני כתב 'בחדרי חרדים' בכירים בחסידות בעלזא לא מוצאים חן בעיניו, בלשון המעטה. הוא מתיישב בחדרו, לא מצליח להתרווח בכורסא. הוא כועס: "להגיד שאני הפלתי את החוק הנורבגי? הרי אני העליתי את הנושא לסדר היום, אני העליתי את זה לוועדה".

הוא חוזר חודשים אחורה: "בישיבות הקואליציוניות אנחנו העלנו את נושא החוק הנורבגי ונתקלנו בהתנגדות עזה. השר גדעון סער טען שאם נעביר את החוק גם לסגני שרים, זה יהיה מפתח לסחיטה קואליציונית. לאחר מכן, נכתב בהסכם שתיבחן האפשרות להעביר את החוק. מצד שני, למפד"ל הובטח כי יעבירו להם את החוק".

הוא ממשיך: "אני העליתי את הנושא של תיקון החוק, אני העברתי את זה בוועדת החוקה, כשזה הגיע לוועדת הכנסת זה נדחה ברוב של 12 חכ"ים".

וכאן מגיעה הפצצה: "אני מקורב לכל גדולי ישראל. אני רוצה לספר לך סיפור, לפני שבוע קיבלתי שאלה מבית הגרי"ש אלישיב: האם האדמו"ר מבעלזא בעד להעביר את החוק, למרות שזה יגרום לפיצוץ בחוקים שנמצאים אצל אורלב בוועדת החוקה. רק מחר אנחנו מעבירים את חוק הישיבות קטנות, הת"תים ועוד. הכל שווה בשביל זה, שאלו אותי?

"שאלתי את השאלה אצל כל גדולי ישראל וקיבלתי תשובה חד-משמעית: לא הולכים לחוקק את החוק במחיר פיצוץ. אז אף אחד לא יגיד לי מה זה גדולי ישראל. אני לא פחות חסיד בעלזא מאלה שטוענים נגדי. אני שאלתי ואלו התשובות שקיבלתי".

מה שהכי מקומם אותו היא הטענה ש'יהדות התורה' עזרה להעביר חוק שיכניס נציג ד"לי לכנסת, בלי שום נציג חרדי. מוזס: "הרי אם יעבור התיקון של סגני השרים, יכנסו 5 נציגים מכל המפלגות. זו דמגוגיה בגרוש".

הבוקר, הוא אומר, לא ענה לטלפונים מסיבות אישיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד