י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כך תיראה הרשימה החדשה

איחוד בשמאל: פרץ בראש, לוי-אבקסיס במקום השני; שפיר בחוץ

כך תיראה הרשימה החדשה: העבודה-גשר ומרצ החליטו על ריצה משותפת לכנסת ה-23 • הח"כים פרץ והורוביץ יכריזו על האיחוד במסיבת עיתונאים שיקיימו הערב • מי שנותר בחוץ היא חברת הכנסת סתיו שפיר שערקה בעבר מ'העבודה' ל'מחנה הדמוקרטי' • 'בחדרי' עם כל הפרטים

איחוד בשמאל: פרץ בראש, לוי-אבקסיס במקום השני; שפיר בחוץ
פרץ והורוביץ צילום: באדיבות המצלם

לאחר חרושת שמועות והערכות, איחוד בשמאל: בסיום פגישה שהתקיימה בביתו של יו"ר העבודה עמיר פרץ בשדרות, סיכמו יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, על התמודדות משותפת של מפלגותיהם העבודה - גשר - מרצ, בבחירות הקרובות.

מדובר בצעד משמעותי עבור השמאל, שכן בדיקות עומק העלו כי קיים חשש להיעלמותה של מרצ ואולי אף של העבודה. החיבור יבטיח את הישארותן של השתיים, לפחות בשלב הזה. 

מי שלא היה מוכן לשמוע על חיבור שכזה הוא דווקא עמיר פרץ, שניסה לקחת קולות מהימין. אולם לבסוף המהלך שלו לא צלח והוא התרכך. בין היתר בעקבות סבב ראיונות של חברו למפלגה חבר הכנסת איציק שמולי שקרא לאיחוד השורות בשמאל בכל מחיר.

בפגישה אמש סוכם כי הרשימות ירוצו בבחירות תחת פתק משותף באותיות "אמת". מפרץ והורוביץ נמסר כי הם מתכוונים, "לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו".

הערב יכנסו השניים מסיבת עיתונאים ובה יתנו הצהרה לתקשורת. יצוין כי חברת הכנסת סתיו שפיר לא תהיה חלק מהרשימה המשותפת בשלב הזה. חברת הכנסת סתיו שפיר תקפה אתמול את יו"ר מרצ הורוביץ וחברת הכנסת תמר זנדברג - והאשימה אותם ב"דיל" שהותיר אותה מחוץ לרשימה. 

שפיר אמרה כי היא בחרה לעזוב את ביתה הפוליטי במפלגת העבודה כדי להציל את מרצ - אך שני הבכירים במרצ, לטענתה, החליטו על מהלך שישאיר אותה מחוץ לרשימה לכנסת. "התאכזבתי ונפגעתי מזה באופן אישי", אמרה. "מצביעים שהגיעו איתי גם נפגעו. עכשיו אני שמה את זה מאחוריי".

חבר הכנסת אילן גילאון בירך על האיחוד ומסר: "מברך את חבריי ושותפיי לדרך - ניצן, עמיר ואורלי. אני כבר הרבה זמן דוחף לשותפות הזו, שמציתה את להבת התקווה לחברה צודקת ולמדינה מתוקנת שואפת שלום. הציונות, הסוציאליזם ואחוות העמים - שוב על המפה, ובגדול. יאללה, מתחילים".

אמש אמרה אורלי לוי-אבקסיס כי אם האיחוד יצא לפועל - הוא יהיה חיבור טכני, ולא אידיאולוגי. "הסמכתי את ידו של יו"ר העבודה-גשר ושותפי, עמיר פרץ, לנהל מגעים עם מפלגות נוספות, כי עלינו צריכים לתפקד כ'מבוגר האחראי' של המערכה הפוליטית הזו", אמרה בריאיון לחדשות 12.

כך תיראה הרשימה החדשה:

1. עמיר פרץ', יו"ר העבודה

2. אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר גשר

3. ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ

4. תמר זנדברג

5. איציק שמולי

6. שריון לחבר מפלגת העבודה

 

איחוד עמיר פרץ ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד