י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המתקפה החלה: ויזניץ' מכחישה

גורמים רשמיים בחסידות ויזניץ' יוצאים למתקפה על הודעת מזכירי כינוס 'החינוך העצמאי', לפיה האדמו"ר תומך בהחלטות מועצת גדולי התורה • כץ והלפרט: "לא היו דברים מעולם" • פרסום ראשון

יעקב ליצמן ושמעלקא הלפרט. צילום: יעקב נחומי, פורום המנהלים
יעקב ליצמן ושמעלקא הלפרט. צילום: יעקב נחומי, פורום המנהלים

ההודעה הרשמית של מזכירי כינוס 'החינוך העצמאי', במסגרת מסיבת העיתונאים שקיימו - צילום וידאו שלה שודר בלעדית באתר 'בחדרי חרדים' - לאחר כינוס גדולי התורה במלון 'נובוטל' בירושלים ,לימדה מספר דברים. אך בעוד רוב ההודעה ששודרה עסקה בנושאי פרוטוקול סדר הישיבה, וברכות הרבנים זה לזה, התחבאה לה אמירה שהצליחה לקומם אי אלו גורמים.

קטעי וידאו נדירים ממסיבת העיתונאים שחושפת הכל על 'כינוס המועצות' • בלעדי

חדי העין בין הגולשים (וכאלה ישנם לא מעט), הבחינו כי מזכירי הוועדה - הרבנים מרדכי קרליץ, אריה דביר ויצחק לורנץ - אומרים בהודעתם לתקשורת כי האדמו"ר מויז'ניץ, שלא יכל להשתתף בישיבה, שלח מסר לפיו הוא תומך בהחלטות שיתקבלו במועצת גדולי התורה.

הדברים הללו קיבלו היום ביטוי פומבי ורישמי בעיתונים 'יתד נאמן' ו'המבשר'.

אלא שכעת מתברר, לטענת בכירי ויז'ניץ, שהאמירה הזו אפילו משל לא הייתה.

ובמה דברים אמורים?

ההודעה הצליחה להעביר חתול שחור בין גור לויז'ניץ. בגור היו בטוחים שחסידות ויז'ניץ צועדת איתם לאורך כל הדרך, והיה להם על מה שיסמכו: הגר"י הגר עמד בראש יוזמה לפיה יש לדחות את הכינוס המתוכנן בכדי להגיע להבנות בין כל הצדדים. אמנם היוזמה לא יצאה בסופו של דבר אל הפועל, אך מכאן ועד לתמיכה בהחלטות ה'כינוס המועצת' הדרך עוד ארוכה.

היום, טוענו גורמים בגור באוזנינו, התברר להם, בעקבות שיחות שקיימו עם בכירים בויז'ניץ, כי לא דובים ולא יער. אין תמיכה של חסידות ויז'ניץ בהחלטות הכינוס. אנחנו שמענו את הדברים - ושתקנו. שכן, מי ערב שבאמת כך חושבים בויז'ניץ? אולי אין זה אלא משאלת לב של החסידות הפולנית.

אך לאחר בירור מתברר כי בשיחות שקימו היום שמעלקא הלפרט והרב הרשל כץ ביקשו לפרסם בשמם: הפרסום אודות התמיכה הוויזנצ'אית בכינוס המדובר הינו שקר וכזב. האדמו"ר מויז'ניץ לא העביר מסר כזה והוא לא תומך בהחלטות המדוברות.

לאחר ששמענו את הדברים בצורה מפורשת, עם השמות המצוטטים, אנו מביאים כאן את הדברים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד