י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חלופה קטלנית

צפו: רפאל סיימה סדרת ניסויים מוצלחת בטיל ה-SPIKE SR

שוקל 10 ק"ג בלבד ומגיע לטווח של 2,000 מטרים, חימוש ה-SPIKE SR מהווה חלופה קטלנית לכוחות חי"ר

צפו: רפאל סיימה סדרת ניסויים מוצלחת בטיל ה-SPIKE SR
הטיל בניסוי צילום: באדיבות המצלם

בסדרה של הדגמות ירי אשר בוצעו בדרום הארץ רפאל הדגימה את טיל ה- SPIKE SR (Short Range) טיל אישי קצר טווח והוכיחה טווחי תקיפה ארוכים לכוחות חי"ר עם קטלניות נ"ט מרשימה.

במסגרת ההדגמה היורים שיגרו מספר רב של טילים אל עבר מטרות בטווחים של עד 2 ק"מ, מוכיחים טווח תקיפה גדול להגדלת שרידות החי"ר בהתקלות עם רכבים קרביים ממוגנים (רק"מ) וכן יכולת חדירות מיגון שריון נרחבת.

טיל ה-SPIKE SR הינו טיל אלקטרואופטי נישא, קל משקל ומשוגר כתף המיועד לכוחות חי"ר מתמרנים. החימוש הוא הקל ממשפחת טילי הSPIKE ושוקל 10 ק"ג בלבד.

צילום: באדיבות המצלם

הטיל נמצא כבר בשימוש מבצעי ע"י מספר מדינות ביניהן מספר מדינות בכוחות נאט"ו. טיל ה- SPIKE SR תוכנן במיוחד לאפשר לכוחות החי"ר טווח תקיפה גבוה של 2000 מ' (שבעבר היה בר ביצוע רק במערכות נ"ט כבדות), הוא תוכנן כחימוש מתכלה-ללא משגר, הכולל יכולות שגר ושכח וראש קרב כפול בעל יכולת חדירה של מיגון מתקדם.

משפחת טילי הספייק מבצעית כיום ב-34 מדינות שונות עם אספקות של יותר מ-33,000 טילים והתקנה על יותר מ-45 סוגים שונים של פלטפורמות ביניהם מסוקים, רכבים וכלי שייט.

גל פפיאר, מנהל השיווק של מנהלת מנט"ם (מערכות נשק טקטי מדויק) בחטיבת יבשה וים של רפאל: "הספייק SR מביא יכולת קטלניות זהה ואף גבוהה מחימושים גדולים ממנו כולל יכולת ייחודית של מוכנות לירי תוך 6 שניות בלבד מהפעלה, יכולת תקיפת מטרות מהירות בתנועה וטווח תקיפה גדול. כלל יכולות אלו נדרשות כיום מאוד ע"י הלקוחות שלנו גם בהערכות ללחימה סימטרית נגד שריון אך גם בהערכות ללחימה היברידית (Hybrid warfare) אשר מהווה איום גדול במזרח אירופה".

רפאל ניסוי טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד