י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גפני חושף: גייסתי מצביעים לש"ס

יו"ר ועדת הכספים נאם ב'פורום המנהלים' של 'המודיע' וגרף, למרבה הפלא, תשואות רמות מהקהל. בנאום משועשע גילה כיצד גייס מצביעים לש"ס. גולדקנופף: "כל ההצלחה שלך זה בגלל השורשים הגוראיים"

"שיפסיקו להטיף לנו מוסר". גפני בפורום המנהלים
"שיפסיקו להטיף לנו מוסר". גפני בפורום המנהלים


הנתונים היבשים שיחקו לרעתו, בסתר ליבו הוא האמין כי בפורום המכובד הוא יתקבל בקריאות בוז. אך הוא טעה - ובגדול.

מדובר בחבר הכנסת משה גפני מ'דגל התורה', שהגיע ל'פורום המנהלים' מבית 'המודיע', בכדי להשתתף בדיון בנושא ניהול מוסדות בזמן משבר.

רק לפני חודשים ספורים, הדיח גפני את הבוס הבלתי מעורער - יעקב ליצמן מראשות ועדת הכספים. ההדחה, שהייתה בלתי נעימה, בלשון המעטה, לא גרמה לחסידות גור להתאהב בגפני - הפרלמנטר החרוץ. ואם לא די בכך, הרי שרק אתמול התכנסה מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' (כך לכל הפחות על פי שיטת 'המודיע'), והחליטה החלטה שאינה לרוחה של חסידות גור, וגם זאת בלשון המעטה.

אז איך קורה שגפני מגיע לנאום ב'פורום המנהלים' וזוכה לתשואות רמות? ממלא את האולם בדקות וגורף מחיאות כפיים שלא נפלו בעוצמתן מאילו שקיבל ליצמן?

שאלה מצוינת.

אך עם המציאות קשה להתווכח.

נאומו של גפני הוקדש לתגובה חריפה על דברי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בכינוס, פישר קרא לציבור החרדי לצאת אל מעגל העבודה ולשפר בכך את מצבם הכלכלי.

היום גפני השיב.

גפני האשים את הממסד הממלכתי בכך שהוא זה שאינו מעוניין לשלב את הציבור החרדי כעובדים מן המניין. "ניסיתי מספר פעמים ליזום הטבות בחוק ובתקנות שונות שיסייעו לחרדים לצאת למעגל העבודה וכדי לעודד אותם לעשות כך, אך נציג משרד המשפטים אמר לי שאין אפשרות לעשות זאת, מאחר ואין הגדרה מדויקת לחרדים. בניגוד לערבים, נשים ונכים". אמר גפני, והוסיף: "אני מוכן להביא לכל מי שרוצה, רשימות עצומות של חרדים המעוניינים להשתלב במעגל העבודה. על מה הם מדברים כשקוראים לציבור לצאת? רוצים לצאת, שיקבלו אותם!"

גפני נתן בנאומו כדוגמא את עיריית ירושלים: "הציבור החרדי בירושלים מהווה עשרות אחוזים מתושבי העיר, לעומת זאת מספר העובדים החרדיים בעיריית ירושלים עומד אולי על אחוז וחצי".

גפני התייחס בדבריו גם ליחס של הציבור הכללי אל החינוך החרדי. "שיפסיקו להטיף לנו מוסר, אנחנו החברה התורמת ביותר בישראל. מדברים על העובדה כי לא לומדים במוסדות החרדיים תכניות ליבה. שיביטו כל הנואמים בסקרים הבינלאומיים כיצד הציבור החרדי עולה מעל כולם ברמתם הגבוהה של תלמידות הסמינרים ובתי הספר, לא רק בלימודי קודש, במתמטיקה, בחשבון, באנגלית. כל טענה בנושא כנגד הציבור החרדי, אינה אלא גזענות".

לאחר מכן הוא עבר לקצת פולקלור. גפני סיפר כי לפני כשנה (הוא מוסיף בחיוך: "כשסיעת ג"ל עוד הייתה קיימת...) הוא סייר באחד מבתי החולים, שם פגש אותו יהודי מזרחי, שאינו שומר תורה ומצוות, מבוגר ונכה, שביקש את עזרתו. היהודי סיפר כי הוא ואשתו סובלים מנכות קשה, והם מתגוררים בקומה רביעית, מה שהופך את חייהם לבלתי נסבלים, וביתם הפך לכלא.

גפני שמע את התלונה, וסידר מול עמידר שבני הזוג יקבלו דירה חילופית בקומת קרקע.

במסיבה שערך היהודי לכבודו של גפני לאחר המעבר אל הדירה החדשה, הוא קם ואמר: "אני לא הכרתי את השר גפני עד הסיפור הזה, אבל אחרי שאני רואה איך שעזר - מהיום אצביע ש"ס".

לקול צחוקם של המשתתפים הוא סיים את נאומו, וקיבל תעודת הוקרה.

הרב יצחק גולדקנופף שהודה בנאומו לגפני, צעק לעברו: "כל ההצלחה שלך זה רק בגלל השורשים הגוראיים שלך".

גפני חייך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד