י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במסגרת חקירה סמויה

נעצרו חשודים בהעלמת הכנסות ממכירת שטחי פרסום ל-Google

שני חשודים נעצרו בחשד כי עסקו בממכר שטחי פרסום לענקית האינטרנט גוגל ולא דיווחו על הכנסותיהם כלל. אחד מהם, לא דיווח על הכנסות של 2 מיליון שקלים

נעצרו חשודים בהעלמת הכנסות ממכירת שטחי פרסום ל-Google
משרדי גוגל צילום: pixabay

בן 38 מפתח תקווה ובן 39 מעכו, הובאו אל בית משפט השלום בתל אביב בחשד להעלמת הכנסות שהופקו ממכירת שטחי פרסום ל-Google Adsense. השניים נעצרו במסגרת חקירה סמויה גלובלית של רשות המסים, שנפתחה בעקבות שיתוף פעולה נרחב בין פקיד שומה חקירות תל אביב לבין המחלקה לביקורת ממוחשבת ברשות המסים הנוגע לפעילות מסחר באינטרנט. בפעילותם, מיפו הגורמים רשימה של ישראלים המפיקים הכנסות מהאינטרנט מבלי לדווח לרשויות המס.

על פי בקשת המעצר של תושב פתח תקווה, העוסק בפיתוח תוספים לדפדפנים, עולה כי בין השנים 2011-2019 העלים הכנסות ממכירת שטחי פרסום ל-Google Adsense בסך של למעלה מ-2 מיליון ש"ח במצטבר. במהלך החקירה הודה החשוד ואימת כי הפיק ממכירת שטחי הפרסום 2,022,517 ש"ח ולא דיווח עליהם או שילם עליהם את המס כנדרש. עוד עלה במהלך החקירה כי לחשוד אין תיק במס הכנסה, והוא אינו מגיש דוחות כלל למס הכנסה.

מבקשת המעצר של תושב עכו, העובד כשכיר בחברת סטארט אפ ישראלית בתחום תכנות מחשבים, עולה כי בין השנים 2012-2019 הפיק הכנסות נוספות, מעבר למשכורתו, ממכירת שטחי פרסום ל-Google Adsense בסך של למעלה מ-2 מיליון ש"ח במצטבר. בחקירתו הודה כי הפיק מפעילות זו 2,015,498 ₪ עליהם לא דיווח ולא שילם את המס כנדרש. במהלך החקירה עלה כי לחשוד אין תיק במס הכנסה והוא אינו מגיש דוחות למס הכנסה.

השופטת חנה קלוגמן, מבית משפט השלום בתל אביב, שחררה את החשודים בתנאים מגבילים ביניהם ערבות אישית על סך 300,000 ש"ח, התחייבות צד ג' על סך 200,000 ש"ח, הפקדת מזומן בסך 80,000 ש"ח והוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.

בחודש שעבר נעצר תושב ת"א העוסק בתחום ארכיטקטורת תוכנה ומנהל אתר אינטרנט, בחשד להעלמת הכנסות ממכירת שטחי פרסום לחברת Google בסך 2.2 מיליון שקל, לאחר שגם שמו הופיע ברשימת הישראלים המפיקים הכנסות מרשת האינטרנט מבלי לדווח.

Google Adsense העלמת מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד