י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נעתר לבקשה

נעתר לבקשה: הנשיא קיצר את תקופת מאסרו של נוחי דנקנר

נשיא המדינה ראובן ריבלין, נעתר היום לבקשתו של איש העסקים נוחי דנקר וקיצר את תקופת מעצרו שהומרה למעצר על תנאי. דנקנר הורשע במספר עברות הון בגינן נגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל ושנת מאסר נוספת על תנאי

נעתר לבקשה: הנשיא קיצר את תקופת מאסרו של נוחי דנקנר
איש העסקים נוחי דנקנר צילום: פלאש 90

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין החליט היום (שני) להמיר כארבעה חודשים מתקופת מאסרו של נוחי דנקנר, במאסר על תנאי שיתווסף לעונש המאסר על תנאי שהוטל עליו בגזר הדין.

"החלטה זו תאפשר לדנקנר לעמוד בפני וועדת השחרורים בהקדם וזאת במקום לעמוד בפניה כפי שאמור היה, בתחילת מאי הקרוב" נכתב בהחלטת הנשיא ריבלין. "ההחלטה התקבלה על בסיס מצבו הרפואי של דנקנר בימים אלה. מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה". בקשתו של דנקנר למחיקת המרשם הפלילי שלו נדחתה.

נוחי דנקנר בן 65, איש עסקים לשעבר, נחקר ב-2012 בחשד להרצת מניות אי די בי אחזקות, לאחר שאיבד את השליטה בחברה, הוא זומן לשימוע וב-2014 הוגש נגדו כתב אישום על הכנסת פרט מטעה בתשקיף והפרת חובת דיווח ובעבירה על חוק איסור הלבנת הון.

בשנת 2016 הורשע בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום, ובשלהי 2016 נגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל ושנת מאסר נוספת על תנאי. כמו כן נקנס בסכום של 800 אלף שקל. לאחר ערעור שהוגש על ידו ועל ידי הפרקליטות, בשנת 2018 החמיר בית המשפט העליון את עונשו לשלוש שנות מאסר, והוא החל לרצות אותו באוקטובר 2018.

נוחי דנקנר הנשיא ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד