י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נסגר מעגל

נסגר מעגל: כך כמעט נכשלה משימת החיסול של קאסם סולימאני

עיתון הניו יורק טיימס טוען, כי הטיסה בה הגיע מפקד כוח קודס קאסם סולימאני לעיראק - זמן קצר לפני שחוסל, איחרה בכשלוש שעות וכמעט גרמה לביטול המבצע • באיראן נפגש היום המטיף השיעי העיראקי מוקתדא א-סדר עם מפקדי המיליציות העיראקיות הפרו איראניות 

נסגר מעגל: כך כמעט נכשלה משימת החיסול של קאסם סולימאני
ציר הרשע באיראן צילום: באדיבות המצלם

מעקב אחר תנועותיו של מפקד 'כוח קודס' ב-72 השעות האחרונות לחייו, הפגישות, הטיסות והמודיעין שנאסף ואפשר לאמריקאים להצליח לחסלו.

‏אתמול נטען בעיתון 'ניו יורק טיימס' על פי "גורמי מודיעין", כי מטוס הנוסעים הסורי שעמו הגיע סולימאני לבגדד, איחר ב-3 שעות וכמעט שיבש את המשימה.

"אינטלי טיימס" כתב בטוויטר, שנחשב ל"בלוג המודיעין של ישראל" ופרסם את כל המידע שלפניכם, כותב, כי "בדיקה שערכנו מגלה, כי: ימי חמישי מתאפיינים בלוח זמנים שונה משאר הימים, כנראה לאור העובדה כי מדובר בסוף שבוע."

"‏הבדיקה מגלה כי טיסה "6Q501" של מטוס A320 מס' כנף YK-BAE נוהגת לנחות בבגדד בימי חמישי באופן קבוע באזור השעה 00:30, כך היה ב- 26/11 , ב-19/11 וגם ב-12 בדצמבר. כך שהצפי היה 00:30 לערך. בפועל הטיסה איחרה ב- 58 דק' בלבד, יתכן בגלל מזג אוויר ויתכן בגלל הכניסה המקדימה של סולימאני וצוותו".

המסלול שעשה המטוס של סולימאני

‏לסיכום העובדות. "הבלוג אינו מסתכם רק בקבלת נתונים אלא בודק את העובדות באמצעים מגוונים, במקרה זה באמצעות אפליקציית מעקב אחר נחיתת מטוסים, במקרים אחרים דרך צילומי לוויין והצלבה עם מקורות נוספים".

עוד דיווח בלוג המודיעין, כי "‏משלימים עוד פאזל, והפעם זהו המסלול הקרקעי שביצע מפקד 'כוח קודס' - קאסם סולימאני, מרגע שנחת בדמשק ועד שהגיע לבקר את מזכ"ל החיזבאללה - חסן נסראללה, במעונו התת-קרקעי בדרום ביירות".

"‏קאסם סולימאני נחת בש.ת. בדמשק קצת אחרי השעה 18:00 לפי שעון מקומי ונאסף עם אנשיו אל רכבי שטח של ארגון החיזבאללה שהסיעו אותו היישר אל ביירות, ‏היה זה ערב הסילבסטר ואת בוקר הראשון לינואר התחיל כבר בתפילה לצידו של מנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה" נכתב.

בינתיים בעיראק צירי הרשע המקומיים נפגשו: רועי קייס כתב לענייני ערבים של כאן 11 מדווח כי היום התקיימה פגישה מעניינת בעיר קום באיראן, בין המטיף השיעי העיראקי מוקתדא א-סדר, למפקדי המיליציות העיראקיות הפרו איראניות בצל חיסול סולימאני וכו'. "עצם זה שכל החבר'ה האלה עושים פגישה כזו על אדמת איראן זו כבר אמירה".

קאסם סולימאני כוח קודס האיראני איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד