י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"לא תטיל עוד את מוראה"

בעקבות הלחץ: לשכת עורכי הדין הקפיאה את מינוי עו"ד לאה צמל

עו"ד לאה צמל שמזה עשרות שנים מייצגת מחבלים ואסירים ביטחוניים, אמורה הייתה להתמנות באופן רשמי לתפקיד יו"ר ועדת בתי הדין הצבאיים בלשכת עורכי הדין • לאור התרעומת הרבה בקרב נפגעי הטרור ובני משפחותיהם, וכן לחץ אדיר של סיעת "אמונה במשפט", ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין נסוג מכוונתו למנותה

בעקבות הלחץ: לשכת עורכי הדין הקפיאה את מינוי עו"ד לאה צמל
אסירים בטחוניים בכלא צילום: Hassan Jedi/Flash90

עו"ד לאה צמל (74), שמזה עשרות שנים מייצגת מחבלים ואסירים ביטחוניים, אמורה הייתה להתמנות באופן רשמי לתפקיד יו"ר ועדת בתי הדין הצבאיים בלשכת עורכי הדין. צמל אמנם מכהנת בתפקיד מזה שמונה וחצי שנים, אך היא המועמדת היחידה ולכן היא היתה אמורה לקבל את המינוי.

לאחר פרסום העניין, פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה אשר מלווה ע"י תנועת "אם תרצו", אמרו כי "אין גבול לניתוק ואוזלת היד של לשכת עורכי הדין. מדובר ביריקה בפרצופם של אלפי ישראלים שנרצחו לאורך השנים על ידי מחבלים שפלים כאשר פרקליטת השטן צמל הגנה על חלקם. זו חרפה שאין כדוגמתה".

יו"ר מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין עו"ד אשר אקסלרוד, אמרו ל'בחדרי חרדים' כי מדובר ב"סתם תעמולת הסתה". לדבריו, "היא כבר שמונה שנים ממלאת את התפקיד הזה בהצלחה רבה, בודקת את רמת התחזוקה של בית המעצר בבית המשפט הצבאי לערעורים ב'עופר', ושומרת על הקשר בין הסניגורים שמופיעים שם, לבין נשיא בית המשפט הצבאי".

עם זאת, לאור התרעומת הרבה בקרב נפגעי הטרור ובני משפחותיהם, וכן לחץ אדיר של סיעת "אמונה במשפט", ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין נסוג מכוונתו למנות את פרקליטת המחבלים לאה צמל ליו"ר ועדת בתי משפט צבאיים.

עו"ד ערן בן ארי, יועמ"ש תנועת "אם תרצו" וחבר המועצה הארצית של לשכת עו"ד, אמר לאחר ההחלטה על הקפאת המינוי, כי "הלחץ של עם ישראל עשה את שלו! צמל לא תוכל עוד להטיל את מוראה על השופטים הצבאיים תוך שימוש בכוחה הפוליטי של לשכת עורכי הדין. הציבור הישראלי לא מוכן שירקו לו לפנים ויכניסו לו אצבע אנטי ציונית לעין!".

לאה צמל לשכת עורכי הדין בית דין צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד