י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מקרה מטריד

פייסבוק הדליפה לטרוריסט דאע"ש כי מתנהל נגדו מעקב

חוקרי ביון מערביים ניהלו במשך תקופה מעקב אחרי 1,400 משתמשים באפליקציית המסרים ווטסאפ, ביניהם טרוריסט בכיר בדאע"ש • אולם, פייסבוק סיפרה למשתמשים כי מתנהל אחריהם מעקב

פייסבוק הדליפה לטרוריסט דאע"ש כי מתנהל נגדו מעקב

חוקרי ביון מערביים ניהלו במשך תקופה מעקב אחרי 1,400 משתמשים באפליקציית המסרים ווטסאפ. את המעקב ביצעו החוקרים באמצעות קבוצת NSO, חברה ישראלית המתמחה בסייבר. בין החשודים נגדם בוצע המעקב היה טרוריסט בכיר בארגון הטרור דאע"ש. כך פורסם בוול סטריט ג'ורנל.

על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, החוקרים עקבו אחר החשוד כיוון שעלה חשש כי מדובר בגורם המתכנן פיגוע במהלך החגים. המעקב בוצע באישור שופט. "השקענו את כל המאמצים שלנו להשתמש במוצר הזה כדי לראות מה הוא עושה, לאיזה מסגד הוא הולך, מי מדבר איתו, האם דאעש מתפשט במדינות שכנות" אמרו אותם גורמים.

אולם, לפני כחודש וחצי, ב- 29 באוקטובר, וואטסאפ שנקנתה על ידי פייסבוק, העבירה הודעה לאלפי משתמשים, כולל עיתונאים ופעילים, כדי לספר להם על הפריצה ותוכנת הריגול בטלפון של החשוד הפסיקה לעבוד. כלל הנעקבים אף קיבלו על כך הודעה למכשיר הפלאפון שלהם. מווטסאפ מסר לוול סטריט ג'ורנל, כי "שיטות הפריצה המתוארות בתביעה שלנו נגד קבוצת NSO אינן חוקיות".

בעקבות כך המעקב אחר החשודים וביניהם הטרוריסט נאלץ להפסיק.

חברת NSO מצידה טוענת כי הטכנולוגיה "מורשית רק, כפתרון כדין, לסוכנויות ביון ואכיפת חוק ממשלתיות למטרה היחידה של מניעה וחקירה של טרור ופשעים חמורים".

 

ווטסאפ ווטסאפ טרור פייסבוק סייבר מעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד