י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו ברגעי השיא

היסטוריה בשיקגו: כרבבת יהודים חגגו את סיום הש"ס

זה קרה ביום ראשון האחרון, אי שם על גדת ימת מישיגן • אלפי בני אדם זרמו אל תוככי האודיטוריום הענקי והמפואר "Rosemont Theater" שנשכר לשם כך בלב שיקגו • צפו ברגעי השיא של מעמד סיום הש"ס

היסטוריה בשיקגו: כרבבת יהודים חגגו את סיום הש"ס
תיעוד מסיום הש"ס צילום: באדיבות המצלם

זה קרה ביום ראשון האחרון, אי שם על גדת ימת מישיגן. בשעה 2 בצהריים בדיוק ניתן האות לפתיחת השערים, ונחשולי האדם שרכשו כרטיסים מראש בהתארגנות נפלאה של אגודת ישראל המקומית, החלו לזרום פנימה, אל תוככי האודיטוריום הענקי והמפואר "Rosemont Theater" שנשכר לשם כך בלב שיקגו.

זהו לא היה עוד מחזה של סיום הש"ס, אחד מני רבים המתקיימים בימים אלו בישראל לקהלים השונים. זהו היה מעמד קידוש השם עוצמתי והיסטורי שטרם נראה כמותו בשיקגו, של זעקה אמיתית מהלב, של כל מי שרואה עצמו קשור לתורה, לקוב"ה ולישראל, ללא הבדלי מעמדות וגילאים, קהילות וחצרות. רבבת יהודים, ליטאים וחסידים, סרוגים ומתקרבים, ספרדים ואשכנזים, ללא מחיצות ושאלות, אשר קיפצו ופיזזו בעוז והתחננו בפני בוראם ויוצרם "וטהר ליבנו לעבדך באמת".

למעמד המיוחד המושקע בכל קנה מידה, קדמו שבועות ארוכים של הכנה ומחשבה על כל פרט, בכדי להביא לתוצאה המיוחלת. בפן המוזיקלי תזמורתו של יוסי איידליס מניו יורק. 

בפן התורני היה גאב"ד "דרכי תורה" הגאון רבי אשר וייס שהצטרף לשורת הנואמים - רבנים, תלמידי חכמים ומשפיעים - שהובאו מרחבי היבשת, והוטס אף הוא היישר מישראל, והיה לנואם הכבוד המרכזי במעמד, אשר ריתק אליו במשך כשעה ארוכה את רבבת זוגות העיניים שהתמקדו בו באולם האודיטוריום בו נערכה החגיגה.

אין צורך להאריך במילים, כאשר אפשר לנסות לתת למראות מהשטח להעביר ולו במעט את התחושות שהיו מנת חלקם של אלפי המשתתפים במעמד ההיסטורי, בראשות כל אדמו"רי ורבני האיזור, אשר ישבו זה לצד זה על במה אחת ענקית בת 2 קומות ששידרה אחדות נפלאה מקיר לקיר, למען שמחת התורה הקדושה - סיום מחזור י"ג בדף היומי.

מספר רגעי שיא מחשמלים נרשמו במעמד ונחרטו בלבות כולם, בין היתר היה זה בעת שהוקרן ע"ג מסכי הענק מיצג אמנותי על תקומת היהדות לאחר השואה האיומה, כשלאחמ"כ עלה לתפילת "קל מלא רחמים" בבכי מרטיט יהודי מקומי ניצול שואה הנושק לגיל 100, אשר תאר בפני המשתתפים את אותם ימי חשכות, כשבסיום נאומו הרטיטה המקהלה בשירת "אני מאמין", הלחן המרגש אשר ליווה את היהודים הי"ד לכבשני האש בעת השואה האיומה, וכעת הושר בלב שיקגו ע"י ההמונים בדמעות של התרגשות על התקומה המפוארת של היהדות ועולם התורה הפורח ומשגשג לאחר שנות הזעם.

רגע מרטיט נוסף נרשם מיד לאחר סיום הש"ס ע"י הגר"ש פירסט, מגדולי דייני אגו"י, כאשר רבבת המשתתפים קמה כאיש אחד בלב אחד לריקודי שמחה בעוצמות נדירות לקול צלילי המקהלה, כשבתוך רגעים ספורים הופך האולם כולו, זקנים וצעירים, נגידים ואברכים, בעלי בתים לצד תלמידי חכמים, לגוש אחד המפזז ומרקד בעוז ותעצומות עם השירים "אנא עבדא" "וטהר ליבנו" "עולם הבא" ועוד ועוד, ולאחמ"כ בהפתעה ייחודית שריגשה את כולם, בהקרנת שידור חי על המסכים, היישר מציונו של מייסד הדף היומי מהר"ם שפירא זי"ע בהר המנוחות בירושלים, אשר בו נראו מניין ת"ח מיוצאי שיקגו שנשלח במיוחד לערוך את סיום הש"ס על ציונו בשליחות יהודי שיקגו. מחזה מרגש ומחסיר פעימה בהחלט.

המעמד הכביר הסתיים לקול שירת "לשנה הבאה בירושלים" ע"י המקהלה והמוזיקה המיוחדת, בליווי ההמונים, אשר התפזרו אח"כ לביתם בתחושת שמחה של מצווה היסטורית. שמחת סיום התורה שבע"פ והתחלתה מחדש. תש"פ - 2020. שיקגו אילינוי - ארה"ב.

סיום הש"ס שיקגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד