י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקהילה היהודית תומכת

נשיא פולין לא יגיע לטקס יום השואה הבינלאומי בישראל

הקהילה היהודית בפולין תומכת בהחלטתו של הנשיא אנדז'יי דודא, שלא להגיע לאירוע יום השואה הבינלאומי של בית הנשיא ומוזיאון יד ושם ב-23 לינואר • "זה הנשיא שלנו, והממשלה שלנו, אנו עומדים מאחוריהם ללא תנאים, אם הזיכרון הפולני מותקף, אנו מגנים עליו, ההנצחה הגדולה בעולם לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ תתקיים בפולין"

נשיא פולין לא יגיע לטקס יום השואה הבינלאומי בישראל
יהב גמליאל, פלאש90

הקהילה היהודית בפולין תומכת בהחלטתו של הנשיא אנדז'יי דודא, שלא להגיע לאירוע יום השואה הבינלאומי של בית הנשיא ומוזיאון יד ושם ב-23 לינואר.

ארתור הופמן, יו"ר האיגוד החברתי והתרבותי של היהודים בפולין, הארגון היהודי הגדול במדינה, אמר בראיון כי "הקהילה היהודית בפולין וכל הארגונים היהודיים" תומכים בהחלטתו של דודא.

כזכור הנשיא דודא הודיע ​​בשבוע שעבר כי לא ישתתף בפורום השואה החמישי במספר בירושלים, שנקבע ליום 23 בינואר. דודא רצה לנאום שם, אך המארגנים לא כללו אותו בתוכנית. נשיא פולין ידבר ב-27 לינואר במוזיאון אושוויץ, במהלך טקס לציון יום השנה לשחרור המחנה.

"זה הנשיא שלנו, והממשלה שלנו, אנו עומדים מאחוריהם ללא תנאים, אם הזיכרון הפולני מותקף, אנו מגנים עליו, ההנצחה הגדולה בעולם לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ תתקיים בפולין" אמר הופמן.

הופמן גם הדגיש כי ישראלים יודעים כי פולנים אינם שותפים לשואה. הוא קרא לניסיון הרוסי להאשים את הפולנים בשיתוף פעולה עם היטלר "פרובוקציה". כך דיווח האתר JTA.

הופמן מוסיף, כי "הרוב המכריע של הישראלים מכירים את ההיסטוריה, ויודעים כיצד נראתה המציאות של מלחמת העולם השנייה. למהגרים מרוסיה [לישראל] יתכן ואין להם ידע היסטורי. לרבים מאנשים אלה אין רקע יהודי, וישראלים מודעים לכך". אמר הופמן

יום השואה הבינלאומי נשיא פולין הקהילה היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד