ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פסק דין חריג

החרדית תקבל מהביטוח כמעט כפול ממה שהשתכרה

בגיל 40 כאשר המצב הכלכלי דחק, יצאה חרדית לפרנס את הבית לצד בעלה הלומד בכולל, אולם שנתיים לאחר מכן נפגעה בתאונה • למרות שזו השתכרה בסכום נמוך, ביהמ"ש קבע כי מיצוי כושר ההשתכרות שלה הוא כמעט כפול ממה שהיא מרוויחה

החרדית תקבל מהביטוח כמעט כפול ממה שהשתכרה
רופא שיניים, אילוסטרציה צילום: קובי הר צבי

שופט מתח את גבולות המושג "אובדן כושר הכנסה והשתכרות עתידית", למרות שתובעת השתכרה 4,500 ש"ח בחודש, ביהמ"ש קבע שפוטנציאל ההשתכרות שלה היה מגיע ל-7,500 ש"ח לחודש ולכן היא פוצתה בסכום קרוב למיליון שקלים.

אשה חרדית תושבת רחובות, אם ל-8 ילדים, נפגעה בשנת 2016 בתאונת דרכים, כאשר חצתה רגלית במעבר חצייה. בתביעה שהגישה נגד חברת הביטוח, הסכימו הצדדים על הנזקים הגופניים והכלכליים, אך לא הגיעו להסכמה על גובה הנזק שנגרם.

השופט עמיעד רט מבית משפט השלום בהרצליה, נתן פסק דין חריג במיוחד, ומתח את גבולות המושג "אובדן כושר הכנסה והשתכרות עתידית" כפי שמעטים עשו לפניו, וזיכה אותה בסכום של קרוב למיליון שקלים, למרות שהשתכרה משכורת זעומה.

כחצי שנה לפני התאונה, סיימה התובעת לימודי סייעת לרופא שיניים, זאת לאחר שבמשך שנים ארוכות בחרה להתמסר לגידול ילדיה בזמן שבעלה לומד בכולל, ולא עבדה בעבודה קבועה. במועד התאונה השתכרה משכרות זעומה תוך שהיא עובדת בשלוש עבודות במקביל בסכום של 4,500 ש"ח בלבד.

בעדותה בבית המשפט, סיפרה כי בשל מצוקה כלכלית של ממש, למרות הריונה, נאלצה לאחר התאונה לשוב בהדרגה לעבודה, בהתאם להמלצת הרופאים, והיא חזרה לעבוד במרפאת שיניים לתקופה קצרה, ולאחר מכן ובלית ברירה, עד ללידת בתה אף עבדה כמזכירה בסופר במשרה מלאה, כעבודה זמנית. מאז, היא עובדת במרפאת שיניים בשכר של כ-4,500 ש"ח בחודש.

השופט שמע את עדות התובעת ובעלה, "התרשמתי מטוב ליבם, פשוטתם וכנותם. שוכנעתי שהתובעת שינסה מותניה לאחר לידת ילדה השביעי, יצאה לרכוש מקצוע כסייעת לרופא שיניים והייתה מוכנה למצות את פוטנציאל השכר שלה עד תום במשרה מלאה, ואולי יותר מכך". עוד הוסיף, כי מצא ראייה לכך, "בעצם העובדה שהתובעת לא בחלה בעבודה בכמה מרפאות וגם הסכימה לנדוד למרפאה במודיעין עיליתך, הכל בשביל לצבור ניסיון וידע ולהתקדם עד כמה שאפשר במיצוי כושר ההשתכרות".

למרות השכר הנמוך שהשתכרה, השופט קבע שהוא מזהה שפוטנציאל ההשתכרות שלה היה מגיע ל-7,500 ש"ח לחודש, ונפסקו לה סך הכל פיצויים בסכום כולל של קרוב למיליון שקלים, 842,413 אלף ש"ח, בתוספת של שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט.

אנקדוטה מעניינת היא שיום קודם למתן פסק הדין, חברת הביטוח הפניקס דחתה את הצעת הפשרה של השופט על סך 400,000, פחות ממחצית הסכום שנפסק בסופו של דבר. כאמור, מדובר בפסק דין חריג ביותר מבחינת גובה הפיצוי שנקבע לנפגעת בגין סעיף "אובדן כושר הכנסה והשתכרות עתידית".

"הפיצוי הכספי שהוענק למרשתי גבוה במיוחד, בהתחשב במצבה הרפואי ובמקורות הכנסתה" אומר עו"ד עמיקם חרל"פ, מומחה לתביעות נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח, שעו"ד ממשרדו ניהל את הליך התביעה. "מדובר בפיצוי הוגן ומידתי, לאור נסיבות המקרה המיוחדות, ולאור פוטנציאל ההשתכרות הגבוה כסייעת לרופא שיניים, שלא מומש עקב התאונה המצערת".

לדברי עו"ד עמיקם חרל"פ, "רבים אינם יודעים שנפגעי תאונות עשויים לזכות בפיצוי משמעותי, לא רק בעקבות הנזק הגופני והנפשי שנגרם להם, אלא גם על הפגיעה ביכולת ההשתכרות העתידית. כולי תקווה שפסק הדין יהווה תמריץ לנפגעים נוספים, להשיג את מלוא זכויותיהם בהתאם לחוק".

מיצוי כושר השתכרות היקף נזקים תביעת ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד