י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בית המשפט פסק

המחבלים יפצו את המשפחה ביותר מ-300,000 ₪

ביהמ"ש המחוזי ירושלים פסק כי על שניים מהתוקפים שירו זיקוקים בכינון ישיר לעבר בית משפחה יהודייה בעיר העתיקה בירושלים לפצות את בני המשפחה ביותר מ300,000 ₪ . עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "נמשיך לגבות מחיר יקר מכל מחבל ומפגע, פגיעה ביהודים לעולם לא תהיה משתלמת"

המחבלים יפצו את המשפחה ביותר מ-300,000 ₪
פלאש 90

בית המשפט המחוזי ירושלים פסק כי על שניים מהתוקפים שירו זיקוקים לעבר בית משפחה יהודייה בעיר העתיקה בירושלים לפני כשנה לפצות את בני המשפחה ב305,000 ₪, וכן לשלם שכר טרחת עו"ד בסך 40,000 ₪. מדובר בפסיקה בתביעה אזרחית נגררת שהגישה המשפחה, לאחר שחלק מהתוקפים הורשעו בהליך פלילי.

התקיפה אירעה בשעות הלילה, ובבית נכחו אם המשפחה, ביתה הנשואה שילדה זה עתה עם בעלה וביתם התינוקת, שבעת התקיפה היתה בת שמונה ימים בלבד. מדובר במשפחה שכולה, אשר איבדו את בן משפחתם בפיגוע בירושלים כמה שנים קודם לכן.

לפי התביעה, סמוך לשעה 22:00 התאספו התוקפים על גג בית ספר סמוך לבית המשפחה, כשהם מצוידים בכפפות ובזיקוקים רבים שהכינו. התוקפים, מכוסי פנים, החלו לירות זיקוקים לעבר בית המשפחה "המתפוצצים בקול נפץ אדיר, מסכנים חיים ומפחידים ביותר". אם המשפחה שהיתה בחצר נסה בבהלה לתוך הבית, והתקיפה נמשכה דקות ארוכות. התוקפים כיוונו את הזיקוקים בכינון ישיר לעבר הבית, גגו, חלונותיו, חתר הבית וכן לעבר מצלמות האבטחה במקום.

לפי התביעה אמנם לא היו נפגעים בגוף, אך דיירי הבית חשו תחת מתקפת מחבלים לכל דבר ועניין, תחושה של אימה וסכנת חיים ממשית, זאת כאשר בת המשפחה הגיע למקום כדי לנוח לאחר לידה וביתה התינוקת שהיתה בת שמונה ימים בלבד, התעוררה בבכי היסטרי לקול קולות הנפץ.

אמנם חלק מהתוקפים הורשעו בהליך פלילי ובמסגרת עסקת טיעון הושתו עליהם עונשי מאסר בפועל, עונשי מאסר על תנאי וקנסות, אך על אף חומרת המעשים לא נפסקו תשלומי פיצויים לבני המשפחה שנפגעו.

בתביעה נכתב כי בגין ניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, ניסיון היזק בזדון ממניע גזעני ומעשה פזיזות ורשלנות על המחבלים לפצות את בני המשפחה בסכום כולל של 305,000 ₪.

כאמור, שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בר-אשר, פסקה כי בהיעדר הגנה על המחבלים לפצות את בני המשפחה בסכום שנכתב, וכן עליהם לשלם שכר טרחה לעורך הדין והוצאות המשפט בסך 40,000 ₪. עם זאת, פסק הדין ניתן כנגד שניים מהתוקפים, כאשר נגד התוקפים הנוספים ההליך מוסיף להתנהל.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה מסר "נמשיך לפעול לגבות מחיר יקר מכל מחבל או מפגע אשר מטרתם לקעקע את זכות החיים שלנו כאן במדינת ישראל. בתיק הזה עודנו מתנהל הליך נגד שני מפגעים נוספים, תוך העברת מסר ברור שפגיעה ביהודים לעולם לא עוד תהייה משתלמת".

מחבלים פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד