י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תאונה מחרידה

טרגדיה בצפת: האברך הרב שמואל בנימין סופר ז"ל

חזר מחתונת בן אחותו: האברך הרב שמואל בנימין סופר ז"ל בן 51 מחשובי האברכים בקהילת ברסלב בצפת חזר מחתונה משפחתית ונהרג הלילה בתאונה מחרידה ליד צפת • הותיר אחריו עשרה ילדים יתומים • המשיכו להתפלל לרפואת ילדיו שנפצעו בתאונה המחרידה ונפצעו באורח בינוני

טרגדיה בצפת: האברך הרב שמואל בנימין סופר ז"ל
ר' שמואל בנימין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה קשה בקהילת ברסלב בצפת: האברך הצעיר הרב שמואל בנימין סופר ז"ל, מחשובי האברכים בקהילת חסידות ברסלב בצפת, נהרג בתאונה קשה הלילה (שלישי) סמוך לצפת והוא בן 51 בפטירתו. 

ר' בנימין ז"ל חזר יחד עם כמה מילדיו מחתונת בן אחותו שהתקיימה בבית שמש באולמי פאהרנד, ובסמוך לשעה 2:30 התרחשה התאונה הקשה בכביש 89 בסמוך לצומת עכברה קרוב לצפת. פראמדיקים של מד"א וצוותי איחוד הצלה קבעו את מותו של ר' שמואל בנימין ז"ל, שלמרבה הצער - נהרג במקום.

זירת התאונה. צילום: באדיבות המצלם

מבירור ראשוני של המשטרה עולה כי אחד מכלי הרכב המעורבים, פרטי ומסחרי, סטה מנתיב הנסיעה שלו אל הנתיב הנגדי. סיבת הסטייה בבדיקה וחקירת התאונה נמשכת. יצויין כי מדובר בכביש דו סיטרי המורכב מנתיב אחד לכל כיוון.

מזירת התאונה פונו שלושה פצועים לבית החולים זיו בצפת, גבר בשנות ה-60 מרכב אחד במצב בינוני, נער ונערה בגיל 12-13 ילדיו של המנוח ר' בנימין, אף הם במצב בינוני.

צילום: באדיבות המצלם

יואל צרפתי ויצחק מנחם מירב, חובשים באיחוד הצלה, סיפרו: "מדובר בתאונה עם מעורבות שני כלי רכב. הענקנו סיוע ראשוני בזירת התאונה לנפגעים שפונו לאחר מכן למרכז הרפואי זיו בצפת. למרבה הצער נקבע מותו של פצוע באורח אנוש עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. צוותי כיבוי פעלו בזירה עקב אופי התאונה".

פראמדיק מד"א, שמעון ביסמוט, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את 2 הרכבים עם פגיעות קשות, נהג אחד הרכבים, גבר כבן 51 נלכד במושב הנהג כשהוא מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה, תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות של הכיבוי הענקנו לו טיפול רפואי שכלל מתן תרופות והנשמה, לאחר פעולות החילוץ המשכנו את הטיפול הרפואי אבל מצבו היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. 3 פצועים נוספים, גבר כבן 50 וילדים כבני 10 ו-13 שנפצעו באורח בינוני טופלו במקום ע"י צוותים נוספים של מד"א ופונו לבית החולים".

צילום: באדיבות המצלם

הידיעה על פטירתו של הרב שמואל בנימין סופר ז"ל הכתה בהלם את תושבי צפת בכלל וקהילת ברסלב בצפת, הם מבכים מרה את הסתלקותו ואומרים כי המנוח ז"ל, "היה אחד מהאנשים הנעימים והיקרים לעיר צפת. תמיד מחייך. חסיד בכל רמ"ח איבריו. אסון ענק, הוא היה אחד מל"ו צדיקים שבעיר". 

"הוא היה הרוח החיה בקהילה, אחרי שהרב נפטר לפני שנה (הגאון הצדיק רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל מ.ו). הוא ארגן את הסיום של ליקוטי מוהר"ן שכל אחד מהקהילה יקח על עצמו לסיים לעילוי נשמתו, גם בשבת הקרובה שבת היארצייט שתיערך בגורן הוא תכנן וארגן את השבת". 

המנוח למד בישיבת ירוחם וכן בישיבת 'מעלות התורה', בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרב יצחק שבדרון בנו יחידו של המגיד המפורסם הגאון הצדיק רבי שלום מרדכי הכהן שבדרון זצ"ל. 

היה קם כל לילה ללימוד בכולל חצות והיה נוסע רבות לציון הרשב"י במירון שם היה לומד, הוא נודע כתלמיד חכם שכל חייו היו חטיבה אחת של תורה ויראת שמים. 

הותיר אחריו את רעייתו נכדתו של המגיד המפורסם הגאון הצדיק רבי שלום שבדרון זצ"ל ועשרה ילדים יתומים שנותרו ללא אבא, בהם שני ילדיו שאושפזו בבית החולים זיו לאחר שנפצעו באורח בינוני בתאונה הקשה. 

מסע הלוויה יצא היום בשעה 14:00 בצהריים מבית העלמין בעיר צפת - שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

האברך בנימין סופר מצפת תאונה קטלנית צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד