י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

"נכשלנו בהסברה. 1:0 לטובתם"

הרב שלמה רוזנשטיין, על השיחה עם נחום ברנע: "אני יכול להגיד שהדברים הוצאו קצת מהקשרם, אך אינני מתכחש. מאחורי הרעיון מה שאמרתי זה, שבעיני הטוקבקיסטים באינטרנט אנחנו ראויים להשמדה"

"נכשלנו בהסברה. 1:0 לטובתם"


סופשבוע של אלימות מילולית נגד הציבור החרדי בכלי התקשורת, כאשר בכירי העיתונאים כותבים נגד האינתיפאדה החרדית המשתוללת ברחובות ירושלים.

'ידיעות אחרונות' התייצב באופן כמעט חד-משמעי נגד "החרדים". העיתונאי יאיר לפיד כתב טור שתמציתו מובאת גם בשער העיתון, על החרדים כעבריינים. לפיד קובל על היחס הקל ש"חברות העבריינים ממאה-שערים" זוכות לו מצד המשטרה, ומזכיר כי בעת שערבים התפרעו באוקטובר 2000 "התפרעות דומה", כהגדרתו, הרגה משטרת ישראל תריסר מהם. "אין דבר נורא יותר מאלה התובעים לעצמם את הזכות להמשיך ולהתעלל בו, רק מפני שהם חושבים שלהם הכל מותר", כותב לפיד, ומזכיר כי "חבורת העבריינים ממאה-שערים" משתמטת מגיוס, אינה משלמת מסים, אינה מכירה במדינה, אך מנצלת את שירותי המדינה לטובתה.

וכמו להשליך חבית נפט למדורה בוערת, מצטט העיתונאי נחום ברנע מ'ידיעות אחרונות, את חבר מועצת העיר ירושלים, הרב שלמה רוזנשטיין, כמי שאמר: "אני חושב שאילו הייתי חילוני, הייתי תומך היום בהשמדת המגזר החרדי".

• הרב שלמה רובינשטיין, ככה אמרת?

"אני יכול לבוא ולהגיד שהדברים הוצאו קצת מהקשרם, אולי קונטקס המילים לא הוזכר בצורה ראויה, אך אינני מתכחש. מאחורי הרעיון מה שאמרתי זה, שבעיני הטוקבקיסטים באינטרנט אנחנו ראויים להשמדה".

• והתקשורת - האם מעשים חמורים ככל שיהיו מצד מפגינים מצדיקים משפטים חמורים שכאלה, כפי שנכתבו?

"כאשר חילוני שלא מכיר את החיים החרדיים בירושלים, ורואה בטלוויזיה אלפי חרדים משתוללים ברחובות בגלל אישה שמבחינת התקשורת הרעיבה את הילד שלה, והם משתוללים, הרי שחילוני שאינו יודע שמדובר בקבוצה קטנה וקיצונית - רואה את החרדים כאלימים ומסוכנים. זו מציאות, רואים שנאה והרס רב בטוקבקים".

רוזנשטיין קובע: "נפתחה כאן שנאה תהומית למגזר החרדי. ברור לכל בר דעת, שחילוני שיושב בקיבוץ הרחוק ואינו מבין, הוא רוצה בהשמדת החרדים ללא כל ספק".

"המלחמה האמיתית שלנו", אומר רוזנשטיין, "היא לא על האימא, אלא על איך אנחנו נראים, והתוצאה: אנחנו נראים רע מאוד. לא הצלחנו להסביר את המחנות השונים במגזר. לא הצלחנו להסביר את עמדת המשפחה כראוי, וגם לא הצלחנו להסביר את כאבם של המפגינים.

"התקשורת, לעומת זאת, הצליחה. הם הצליחו במאבק, כי הם הצליחו להציג את הציבור החרדי כציבור אלים, שפוגע ברכוש ציבורי. והתקשורת, כמובן, רוצה להביא את השנאה אל המקומות שהם מעוניינים להביא אותה.

"זה לא משנה אם יש כאן קונספירציה של פרקליטות, משטרה או בית המשפט, שרוצה להציג אותנו כאנשים שלא יודעים לגדל את ילדינו. אז ברור שהתוצאה בהסברה: אחד אפס לטובתם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד