כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

חבל על כל כיפה

סגן שר החינוך פרוש דורש כי מגיש תכנית על פרשת השבוע בטלוויזיה יחבוש כיפה כשהוא קורא פסוקים • אבל המנכ"ל חובש הכיפה של רשות השידור פסק: הוא לא צריך! • פסוקו של יום

מאיר פרוש
מאיר פרוש

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש דורש ממנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר לבדוק טענות שהגיעו אליו על זילות בתכנית 'מקבלים שבת' של דב אלבוים שמשודרת בערוץ הראשון ויש בה פגיעה ברגשותיהם של הצופים.

פרוש מציין בפנייתו, כי הגיעה לידו תלונה של ניצול שואה, שעלה מארה"ב ומתגורר בירושלים, הקובל על כך שאלבוים קורא פסוקים בתורה כשהוא גלוי ראש. "גם דבריו שמושמעים קבל עם, אינם עומדים בקנה אחד עם התכנים המקובלים ביהדות ויש בהם משום חילול קדשי ישראל" – כותב פרוש למנכ"ל הרשות.

פרוש, המתייחס לשידור החוזר של התכנית, המשודר במוצאי שבת, דורש לשפר את אופן הגשת התכנית המדוברת כך שהיא תהיה מקובלת גם על שומרי המסורת שבין הצופים.

יצויין שדב אלבוים, מגיש התוכנית, היה בעבר הלא רחוק תלמיד באחת מהישיבות המוכרות בירושלים, שנה ופירש ממנה והפך לאחד ממפיצי היהדות החילונית בישראל.

מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור חובש הכיפה, שבעבר ניהל תקופה מסויימת גם את רדיו 'קול חי', נותן גיבוי מלא לאלבוים, ודוחה את תלונותיו של פרוש מכל וכל. הוא משבח את התוכנית שנועדה לחבר את הקהל החילוני לתכנים שבמקרא ולדבריו היא אכן זוכה לאחוזי ציפיה גבוהים מאד. באחד הקיבוצים אף דחו את...'ארוחת הערב' (לא סעודת שבת...) כדי שלא להפסיד את התוכנית – מתפאר שקלאר.

גם באשר לטענה כי התוכנית משלבת ביקורת מקרא ותכנים שאינם מקובלים ביהדות מסרב המנכ"ל הדתי של רשות השידור לבדוק אפשרות של הכנסת שינויים בתכנים "המנחה ניגש לקריאה בפרשת השבוע מזוית פתוחה וסובלנית המאפשרת לכל אדם, ולא משנה מאיזה צד של ה'מפה החברתית' בישראל לקרוא בדרכו את המקרא". שקלאר גם מגייס לחיזוק דבריו המשוללים את חז"ל, ומזכיר לפרוש כי "כבר לימדונו חכמנו שאלו ואלו דברי אלוקים חיים".

ומה באשר לכיפה?

שקלאר: אכן המנחה אינו חובש כיפה ביום יום ואין סיבה שישנה ממנהגו...גם לאנשים שאינם חובשי כיפה יש בודאי הזכות והחובה להיות חלק ממורשת ישראל בדרכם שלהם" – קובע מנכ"ל רשות השידור.

אם כאלה 'חברים' חובשי כיפה מי צריך שונאים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד