י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הלחץ יעבוד?

ראשי הימין לאדלשטיין: מנע הוועדה שתדון בחסינות

אחרי שאתמול הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה את הקמת הוועדה שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, ראשי גוש הימין נועדו עם נתניהו וחתמו על מכתב משותף בו הם דורשים מיו"ר הכנסת אדלשטיין לעכב את הקמתה של הוועדה

ראשי הימין לאדלשטיין: מנע הוועדה שתדון בחסינות
יולי אדלשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הכדור עובר לידיו של יושב ראש הכנסת: יממה לאחר שהוועדה המסדרת אישרה הקמתה של ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, כשכעת נדרש מיושב ראש הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין לכנס את מליאת הכנסת כדי לאשר את הקמת הוועדה - ראשי הימין דורשים מאדלשטיין למנוע את הקמת הוועדה.
ראשי בלוק הימין נועדו היום למפגש ראשון עם ראש הממשלה מאז הוגשו נגדו כתבי האישום, ובמרכז הישיבה עמד נושא חסינות ראש הממשלה. בסיומה של הישיבה, חתמו ראשי סיעות הימין על מכתב פנייה ליו"ר הכנסת בו הם דורשים ממנו לעכב את דרישת גוש המרכז שמאל וליברמן. 
במכתב שהוגש לאדלשטיין נכתב: "בימים האחרונים אנו עדים לשורת מהלכים חסרי תקדים העומדים בניגוד מוחלט לנוהג המחייב כפי שהיה בכנסת מאז הקמתה, ואשר רומסים ברגל גסה את כללי הפעולה התקינים של הכנסת בתקופת פגרת הבחירות.

הדברים הגיעו לשפל חסר תקדים עם כינוס הועדה המסדרת והחלטתה ליטול לעצמה סמכות להתכנס ללא אישור יו"ר הכנסת או ועדת ההסכמות. במצב הדברים שנוצר יו"ר הכנסת נותר כבלם אחרון בפני דריסה ופירוק של כל המסגרות בכנסת בתקופה רגישה זו של ערב בחירות".

במכתב מדגישים ראשי הימין: "כי לא נקבע, ולא במקרה, כי יו"ר הכנסת הוא המוסמך לכנס את המליאה, וסמכותו בתקופת הפגרה הוגבלה למקרים מצומצמים בלבד שאין בהם כדי לאפשר ניצול לרעה של הכנסת על ידי רוב מקרי ערב בחירות".

לסיכום הם מבקשים: "על מנת למנוע את הפיכת הכנסת לקרקס תוך ניצולה למטרות פוליטיות ולטובת תעמולת בחירות בסמוך למועד הבחירות, אנו פונים אליך בדרישה כי תמנע מכינוס מליאת הכנסת עד לכינון הכנסת ה – 23. זאת, למעט לעניין הצעות לסדר היום או לבקשות הממשלה כפי שהיה קיים מאז ומעולם וכפי שמתחייב מהחוק ומתקנון הכנסת".

המכתב מגיע בהמשך לדיווחים על כך שראש הממשלה ובכירי הליכוד זועמים על יושב אדלשטיין שאפשר את כינוס הוועדה אמש (שני) למרות שהיה בסמכותו למנוע זאת.

בראיון 'לערוץ הכנסת' אמר יו"ר סיעת הליכוד חה"כ מיקי זוהר, כי "אדלשטיין יכל והיה צריך למנוע את הדיון אתמול בוועדה המסדרת, זה היה בידיו למנוע את זה, והוא החליט שלא למנוע את זה".

בלוק הימין חסינות יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד