ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

'שצ'רנסקי' עובר לב"ב בעלות של 6 מיליון $

76 שנים אחרי שהוקם סמינר שצ'רנסקי בתל-אביב הוא יעבור לבני ברק. על הבניין יקום כביש בעלת 4 מסלולים. מנכ"ל החברה המפנה: "אלף בנות מבני ברק, זה מפגע עבור נווה צדק"

שכונת נווה צדק. צילום: neve-tzedek.co.il
שכונת נווה צדק. צילום: neve-tzedek.co.il

76 שנים אחרי שהוקם סמינר 'בית יעקב' (שצ'רנסקי) בתל-אביב, אליו מגיעות מידי יום בנות מכל רחבי גוש דן, עומד הסמינר לעקור לבני-ברק. כך מדווח העיתון 'גלובס'.

בדיון שהתקיים ביום שני השבוע במועצת עיריית תל-אביב, שדנה באישור תכנית פרויקט 'יצחק אלחנן ג'', המציעה להפוך את רחוב יצחק אלחנן לדרך עירונית בעלת 4 מסלולים, הוחלט על הריסת סמינר 'בית יעקב' ומוסד אברהמס לילדים מוגבלים.

ההחלטה אושרה למרות מאבק ממושך של עמותת תושבים למען שכונת נווה צדק, בה ממוקם בניין הסמינר, שאף הקימה אתר אינטרנט מיוחד לצורך המאבק. עשרות מתושבי השכונה זועמים נכחו בישיבת מועצת העירייה, שאישרה את ההחלטה ברוב של 13 מול 10.

התושבים זועמים בעיקר על כך שהעירייה הסכימה להרוס את סמינר 'בית יעקב', במקום להשאירו על מקומו ולאכלס אותו במוסדות חינוך עבור תושבי השכונה. התושבים מתריעים כבר שנים על מחסור במוסדות חינוך בשכונה.

"במקום להקים בית ספר בשכונה, העירייה הורסת אותו ורוצה להעביר עליו כביש רב מסלולי שיהפוך את השכונה לציר תנועה ראשי. בכל העולם ערים מנסות להוריד ולאסור על תנועה במרכזי הערים, וכאן תיכנס תנועה אינסופית מהדרום", אמרו בוועד הפעולה של התושבים לעיתון 'גלובס'.

חיים פייגלין, מנכ"ל 'צמח המרמן', החברה שבונה את פרויקט 'נווה צדק על הים' אמר בתגובה ל'גלובס', על טענות התושבים: "העובדה שכל בוקר מגיעות אלף בנות מבני ברק באוטובוסים רבים זה מפגע עבור נווה צדק. התלמידות יקבלו בית ספר חדש על חשבוננו בבני ברק, והשטח שיפונה ישמש לכביש לצד 2,000 מ"ר בנויים שישמשו את האוכלוסייה המקומית לצרכי חינוך".

עלות בניית מוסד חילופי ל'בית יעקב' בבני-ברק יעלה לחברת 'צמח המרמן': 5,944,825$.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד