י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הישג מבצעי"

המידע המודיעיני שנתפס בזירת החיסול של קאסם סולימאני

לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס - קאסם סולימאני - בארה"ב מדווחים כי בזירת החיסול, נתפס חומר מודיעיני חשוב, כמו הטלפון האישי שלו ופנקס שהיה ברשותו. וגם, פרטים חדשים על מבצע החיסול הדרמטי

המידע המודיעיני שנתפס בזירת החיסול של קאסם סולימאני
המטוס בו הגיע סולימאני לעיראק צילום: באדיבות המצלם

"חיסול סולימאני הוא הישג מבצעי שעדיין מייצר מודיעין. כך מפרסם בטוויטר "אניטלי טיימס - בלוג המודיעין של ישראל".

בשבוע האחרון הורם המסך מאחורי דמויות ותשתיות שעד לחיסולו של סולימאני הסתתרו בצילו. בארה"ב רמזו אתמול כי בידיהם גם מידע שנאסף מזירת חיסול סולימאני כמו הטלפון האישי ופנקס נייד שעוברים כעת שחזור שיכול לתת תוצרים נוספים."

עוד מפרסם "בלוג המודיעין של ישראל", כי השבוע דווח שסוכנים שמוקמו בשדה התעופה בדמשק, דיווחו בשעת לילה מאוחרת על הגעה של רכבי שטח עם חלונות כהים שמהם יצאו סולימאני ואנשיו וטיפסו על מדרגות מטוס של חברת "שאם ווינג'ס אירליינס" שהמריאה לבגדד. הטיסה הייתה סדירה ולא הוגדרה כאח"מ, ובשדה של דמשק העלייה מתבצעת גם דרך שרוולים.

‏"הטענה שלנו היא" טוענים בבלוג, "שללא היכרות עם השדה, הכל נשמע הגיוני, גם הטענה שגורם אמריקאי חשף סוכנים על אדמת סוריה, במהלך תדרוך לעיתונאים היא הזויה. סיפור הרכב ואולי נוכחות מרגלים, נשמע הגיוני בדמיון, אך אם כבר מציירים תמונה מודיעינית, רצוי שתיצמד לדפוסי פעולה, יכולות אחרות והיכרות עם השטח".

"היכרות עם השטח" הם כותבים, "יכולה להתבטא גם בצילום ארכיוני שביצע המודיעין האמריקאי במהלך מעקב אחר פעילות "כוח קודס"

קאסם סולימאני חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד