י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מצילים את ההורים • גלריה בלעדית

התכנית שנחשפה באתר 'בחדרי חרדים', לפיה יוחתמו 10,000 אברכים על מסמך מחייב שלא להוציא יותר מ-60 אלף דולר לחתונת ילדיהם - יצאה לדרך • יעקב נחומי השתתף בכינוס הראשון וחזר עם תמונות

התעניינות. בכולל פוניבז', היום
התעניינות. בכולל פוניבז', היום

לפני כארבעה חודשים חשפנו באתר 'בחדרי חרדים' תוכנית שהתגבשה בקרב אברכים מ'כולל פוניבז'', שמטרתה לצמצם את הוצאות החתונה בקרב האברכים.

התוכנית שגובשה במאמץ רב ותוך משבה מרובה כללה מספר סעיפים:

א.    תחל החתמת אברכים בכל הארץ על מסמך, בו יתחייבו כי הסכומים שיתנו לחתונות ילדיהם לא יעלו על 25 אלף דולר לבן ו-40 אלף דולר לבת. לאחר שיוחתמו עשרות אלפי האברכים, והמהלך יעבור את אישור גדולי ישראל - תהפוך החתימה למחייבת.

ב. לאחר שיאספו כל החתימות, תבוא הוועדה לפני גדולי ישראל, ותציע בפניהם את הפיתרון. גדולי ישראל יכנסו אסיפה עם כל ראשי הישיבות, ובה יקראו להם לאכוף את ההוראות הנ"ל בכל תוקף.

ג. מבחינה פרקטית: מכיוון שמשני הצדדים יינתן כ-60 אלף דולר, יוגבלו הדירות לצעירים עד למחיר 500,000 ₪. הוועדה תפעל לכך שהתוכניות המיועדות לציבור החרדי בחריש ובלוד יכנסו להליך מהיר של אישורים, על מנת לאפשר לקנות דירות במחיר המוסכם.

ד. הזוג לא ישלם ב-4 שנים הראשונות את תשלום דמי המשכנתא, והוא יוטל על ההורים. לאחר 4 שנים יתחיל הזוג להחזיר את תשלומי המשכנתא שנותרו בחשבון.

בתחילה עמד בראשות התכנית הגר"י סילמן, אליו הגיעו האברכים לצורך ייעוץ והכוונה, אלא שבמשך הזמן, עזב הגר"י סילמן את התכנית, תוך שהוא מברך את העושים במלאכה בברכת הצלחה.

היום (א') יצאה התכנית לדרך.  

בכינוסים שנערכו ב'כוללים' ברחבי הארץ, עמדו האברכים שמאחורי היוזמה - הרב יהודה קוק והרב ראובן שפירא - ונאמו על התוכנית והחשיבות שבהצלחתה.

הכינוס המרכזי התקיים ב'כולל פוניבז'', שם החלה ההחתמה על המסמך עליו נרשמו פרטי התכנית. הכינוס החל בשעה 13:00, וזכה להתענינות רבה בקרב האברכים. כינוסים דומים נערכו גם בכולל נחלת משה, כולל חזון איש ועוד.

המארגנים רוצים להגיע ל- 10,000 חתימות, ואז יעבירו את החתימות לגודלי הדור, ויהפכו את המסמך למחייב. כזכור, בתחילה רצו המארגנים לקרוא לתכנית: 'מי שפרע', וזאת על מנת להחתים את האברכים בצורה מחייבת. אך בסופו של דבר הוחלט שלא להפוך את החתימה על המסמך למשהו מחייב שאינו בר חזרה.

 


































































קישורים:
המשימה: להציל את ההורים • חשיפה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד