י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יש מלאכים"

"יש מלאכים": הילד המיוחד נתקע; העירייה: "תסתדרו לבד"

ילד מיוחד מהעיר אריאל נתקע ללא המסייע הקבוע שלו שבלעדיו הוא אינו יכול ללכת לבית הספר, האם פנתה בדמעות לעירייה ולא זכתה למענה. הסיוע הגיע מכיוון לא צפוי • ח"כ מלכיאלי: "היחס למיוחדים ובעלי מוגבלויות חייב להשתנות ומה שיותר מהר"

"יש מלאכים": הילד המיוחד נתקע; העירייה: "תסתדרו לבד"
הילד המיוחד והמלאך המסייע צילום: באדיבות המצלם

אמא של שילה - ילד מיוחד מהעיר איריאל - נתקלה בבעיה לאחר שהסייע הקבוע של בנה, שמלווה אותו מידי יום לבית הספר, לא יכל להגיע וכאשר פנתה לעירייה, נענתה כי עליה למצוא פתרון בעצמה. היא שיתפה את תסכולה בטוויטר וזכתה לעזרה בלתי צפויה.

את הסיפור היא מגוללת בפוסט שפרסמה ברשת הפייסבוק:

"אני 29 שנים על כדור הארץ ואף אחד לא טרח לגלות לי שחיים בינינו מלאכים.

לפעמים אני אוזרת אומץ ומשתפת אתכם בקשיים שמזמנים החיים כאמא לילד מיוחד. הקשיים המתסכלים ביותר תמיד קשורים לביורוקרטיה ולא למצב רפואי. והיום היה אחד הימים הקשים ביותר שחוויתי.

הניסיון הבלתי אפשרי הזה למתוח את עצמי כדי להפוך את המציאות לנורמלית בשבילו ובשביל האחים שלו לפעמים מאיים לשבור אותי, אבל מה שבאמת מרסק אותי זו אטימות מצד אנשי מערכת. תחושה שמי שאמור לעזור בעצם נותן לך קטנה בדרך לתהום.

אתמול בצהריים שילה חזר הביתה קורן מאושר והודיע שהיום לראשונה יגיע אליו חבר מבית הספר והם יעשו עבודה במדעים. אלא שבמקביל הסייע הרפואי של שילה חלה ולא היה לי מושג אם בכלל אוכל לשלוח אותו לבית הספר.

באגף חינוך בעירייה הבהירו לסייע החולה שאם הוא לא מגיע זו בעיה של ההורים שצריכים גם הם ״להתגייס״ ולאתר בעצמם עובד מחליף. איתי לא טרחו לדבר. וגם לא לענות להודעות או לשיחות.

וכך בשעת לילה מאוחרת כששילה לא מצליח להירדם מרוב התרגשות, בעוד אני מלאה בתסכול ואובדת עצות, פניתי לטוויטר ושיתפתי בכאב שילד עם שיתוק מוחין יישאר ממחר בביתו באריאל במקום להיות תלמיד רגיל כמו כל בני גילו.

ואז פתאום מתוך ענן של ייאוש קרן של אור הושיטה לי יד. בחור בשם שלומי לופס מודיע שהוא ישמח לעזור ומתנדב להגיע כל הדרך מירושלים לשומרון בשעת בוקר קרה ומוקדמת רק כדי לעזור למשפחה שהוא לא מכיר.

ניגבתי את הדמעות כדי לוודא שאני רואה נכון. הוא היה רציני לחלוטין ואני הלכתי לישון מבולבלת. למה שמישהו יעשה דבר כזה נחמד בשבילנו?

בבוקר שילה זינק בחיוך מהמיטה ואני תהיתי אם מדובר בחלום. שלומי ענה לטלפון וסיפר שהוא כבר יוצא לדרך וניפגש בבית הספר - זו מציאות.

ויתרנו על ההסעה, הקפצתי את שילה ברכב. הוא בחר להשמיע שוב ושוב את השיר החדש האהוב עליו:

״אני אלוף העולם בליפול
ולקום כמו גדול
את תראי, כמו עוף חול
אני נשרף, אבל בוחר בכל יום להמשיך לחיות
אני אלוף העולם בלרצות
לפחות לנסות
את תראי, איך בסוף
אחרי ההפסדים הניצחון הרבה יותר מתוק
אני אלוף העולם״

ואני לא מצליחה לנהוג מרוב שהעיניים רטובות. הילד שלי קם כל יום למלחמה, מי אני שאשבר? אבל אני מרגישה שכבר נשברתי. שאולי מה שאני מצפה לו לא באמת מגיע לנו - נורמליות. ואולי פעם אאזור אומץ לספר לכם יותר.

ניגבתי שוב את הפנים ובשער של בית הספר פגשנו את שלומי. הוא התגלה כבחור צעיר ומאיר פנים שמתנדב ב״עמותת דן״ - עמותה שמלווה מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ.

שילה חזר מאושר ומחויך מאוזן לאוזן והצוות בבית הספר לא הפסיק לשבח את שלומי. בצדק. הוא הפציר בי לא להסס לפנות אליו בעתיד אם נזדקק לכל עזרה שהיא.

יש מלאכים והם חיים כאן בינינו, והם צדיקים והם טובים וטהורים.

ומחר? מחר מלחמה חדשה".

'בחדרי חרדים' פנה לחבר הכנסת מיכאל מלכיאלי וביקש את עזרתו.

מלשכתו של מלכיאלי נמסר, כי "לאחר שהמקרה הובא לידיעת ח"כ מיכאל מלכיאלי, הוא שוחח עם אמו של שילה והביע כאבו תוך הבטחה לטפל בנושא כאוב זה ומיד, מול ראש העיר מר אלי שבירו, ולוודא שהילד יקבל את כל מה שהוא זקוק לו ולהקל על המשפחה כמה שניתן.
"חייבים להפנים שהיחס למיוחדים ובעלי מוגבלויות חייב להשתנות ומה שיותר מהר, פשוט לא ניתן להמשיך כך ולתת להורים להתמודד עם בעיות פרוצדורליות למיניהם, אנו נפעל ונעשה הכל שילדים אלו יקבלו את המירב אין אפשרות אחרת".

"בחדרי חרדים" פנה לעיריית אריאל לקבלת תגובה על המקרה, לכשתתקבל נפרסמה.

ילד מיוחד אריאל מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד