י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בלב השכונה החרדית

הותר לפרסום: אהרן רמתי הוא החשוד בניהול כת אכזרית בירושלים

בית משפט המחוזי בירושלים דחה את הערר שהגיש עו"ד גבי טרונשוילי מהסנגוריה הציבורית, שדרש לאסור את פרסום שמו של החשוד שנעצר אמש בחשד לניהול כת שהתעללה בבנות, והתיר לפרסם את שמו של אהרן רמתי מנהל סמינר 'באר מרים' בבירה - החשוד שניהל כת אכזרית

הותר לפרסום: אהרן רמתי הוא החשוד בניהול כת אכזרית בירושלים
אהרן רמתי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט המחוזי בירושלים, דחה את הערעור שהגישה הסנגוריה הציבורית, כך שהותר לפרסום כי "הרב" שנעצר אתמול הוא אהרן רמתי, שמעצרו הוארך אתמול בשבוע ימים.

רמתי חשוד בניהול כת אכזרית בלב שכונה חרדית בירושלים. על פי טענת המשטרה, החזיק בסמינר "באר מרים" עשרות נשים וילדים בתנאי עבדות ועושק ואף באלימות.

אתמול (שני) הובא הרב לבית משפט השלום בירושלים, ובכניסתו לאולם אמר כי "אף אחד לא מאמין שזה נכון. הקטינים בבית? אולי אלה נכדים שלי שהגיעו לבקר". באשר לחשד כי הילדים היו תחתיו בתנאי עבדות, אמר "זה מעבר לקשקוש, זה טמטום". 

הטוען המשטרתי, מיכאל גולדשמידט, אמר בדיון אתמול כי החקירה החלה לפני כחודשיים, אז הוגשה תלונה של המרכז לנפגעי כתות. מאז, העידו בפני חוקרי המשטרה נשים שהיו בכת ועזבו, וכן מקרובי משפחה. לדבריו, "הבנות היו צריכות אישור ממנהיג הכת לכל פעולה בסיסית ולהתייעץ על כל דבר. למשל בחורה הייתה בבית חולים ולפני שהסכימה לטיפול ביקשה את רשותו".

במהלך הדיון הוא פירט את דרך הפעולה של הסמינר ומנהלה אהרן רמתי, כפי שעלה בחקירה של המשטרה. "הבנות שגויסו לכת קיבלו יחס טוב בתחילה וחשבו שמצאו את הבית שלהן אך בשלב שכבר היו בתוך הכת בשיעורים של החשוד ושל בנות מקורבות אליו לימדו אותן ביטול רצונות אישיים, ניתוק מההורים והמשפחה והחברים. הרבה שיעורים שנוגעים לצניעות עם סימני גיהינום, קבורה, אש, איומים והפחדות. למשל בחלק מהשיעורים היו מכניסים את האצבעות של הבנות לתוך האש כדי שיבינו מה זה גיהינום".

סמינר "באר מרים" הבוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדבריו, גם "הייתה דרישה להתנהגות קשוחה עם הילדים שקיבלו עונשים שונים. יש עדויות שראש הכת עצמו הכה ילד אחד לפחות". מעבר לנשים שכבר נעצרו, אמרו במשטרה כי יבוצעו מעצרים נוספים. השופט אלעזר ביאלין, אמר בתום הדיון כי "התשתית הראייתית מבססת חשד סביר לעבירות. עיון בחומר מחמד על לשליטה פיזית ונפשית על בנות הסמינר. פעולות החקירה כוללות חקירת מעורבים רבים. טיב העבירות המיוחסות לו וריבויין והעובדה שהן בוצעו על פניו במשך תקופה מבססות חשש למסוכנות".

"נוכח קיומו של חשד סביר ברף האמור מאריך את מעצרו עד 19 לחודש" אמר השופט, אך עיכב את פרסום שמו לבקשת עורך הדין. כאמור, היום בית משפט המחוזי דחה את הבקשה, ושמו של רמתי הותר לפרסום.

אהרן רמתי באר מרים כת התעללות בילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד