ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"בנט, גלה אחריות!"

הקרבות בימין: בנט, שקד וסמוטריץ' מסרבים להתאחד עם עוצמה יהודית

המתח בימין לשיא: אחרי האיחוד המפתיע בין סמוטריץ' לבנט ושקד, בימין החדש מסרבים בתוקף לצרף אליהם את הבית היהודי שכולל בתוכו את איתמר בן גביר ועצמה יהודית. מנגד, הרב פרץ מסרב בתוקף לוותר על האיחוד עם עוצמה • "הליכוד: "בנט, גלה אחריות!"

הקרבות בימין: בנט, שקד וסמוטריץ' מסרבים להתאחד עם עוצמה יהודית
נפתלי בנט/איתמר בן גביר צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

הדרמה בסיעות הימין הגיעה היום (שלישי) לשיאה, כאשר בדקה ה- 90 יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' הודיע על חבירה עם הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד, כשהם קוראים לאיחוד מלא עם רפי פרץ בתנאי שלא יבוא עם עוצמה יהודית.

בימין החדש מסבירים, כי הם לא יישבו עם איתמר בן גביר, שכן לטענת גורמים במפלגה הנזק גדול מהרווח. לטענתם,ישיבה עם איתמר בן גביר - שנחשב קיצוני - מבריח יותר מצביעים ממה שהם מסוגלים להביא.

בימין החדש מפנים את הלחץ לראש הממשלה בתקווה שידאג ויפעל לפתרון. ראשית הם מקווים שיפעל שהרב פרץ והבית היהודי יחברו לרשימה המאוחדת של בנט וסמוטריץ׳, ושנית שיפעל שעוצמה יהודית לא תתמודד בנפרד ותשרוף קולות כפי שעשתה בבחירות הקדומות.

גורמים במפלגה אומרים ל'בחדרי חרדים', כי "ראש הממשלה יכול לשריין את בן גביר אצלו או אולי שיתמודד ברשימת ש"ס. בן גביר צריך להבין מכל הפעמים הקודמות" טוענים במפלגה, "כי הוא לא צריך להתמודד כדי לא להזיק לימין".

בתוך כך, בבית היהודי מבהירים כי הם צפויים להתמודד ברשימה נפרדת ולא לחבור לימין החדש. יו"ר הבית היהודי השר פרץ הודיע, כי הוא מסרב לוותר על השותפות עם עוצמה יהודית.

בעוצמה יהודית אמרו היום, כי "הימין החדש והאיחוד הלאומי מנסים למחוק את הציונות הדתית בחיבור מגוחך שכל כולו כיסאולוגיה. סמוטריץ' היתל בציבור במשך כל השבועות האחרונים בהצהרותיו על חיבור, אחדות, פריימריז ומיזוג, אבל מסתבר שכל ההצהרות היו כדי לקבל מקומות ראשונים ומשודרגים. עוצמה יהודית והבית היהודי יפעלו לטובת שילוב גורמים נוספים ברשימת הציונות הדתית וביחד נביא לנצחון הימין בבחירות".

בליכוד הגיבו לפלונטר בימין ומסרו: "השמאל התאחד - הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות הכל כדי למנוע בזבוז קולות.

לצערנו בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את ״עוצמה״ החוצה ממפלגתו. לכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין.

כפי שאורלי לוי מצאה את עצמה באותה מפלגה עם תמר זנדברג ממרצ, וכפי שברשימה המשותפת חברו קומוניסטים ואיסלאמיסטים לרשימה אחת, כך מוטלת על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את כל קולות הימין.

בנט, גלה אחריות!"

הרב רפי פרץ עוצמה יהודית נפתלי בנט מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד